P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265197 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 25 juli 2008, 13:04:56
Toch zie ik hier op het forum niet veel foto's van fotograaf(jes) uit Z-L  ???

Maar niet elk fotograaf(je) zit hier op het forum  ::) :P

RuudF

• Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 25 juli 2008, 13:29:22
Ik Zuid-Limburg onzettend veel overlast van hordes fotograaf (jes)
Door de brandweer in Z-L wordt met belangstelling gekeken naar het alarmeren van de CPA, dus geen adres meer.

Vooralsnog alarmeert de AC nog steeds met volledig adres, aangezien Limburg-Zuid voor C2000 ook de proefregio is geweest denk ik dat binnen niet al te lange tijd ook de Brandweer overstapt op CityGis. Al is het alleen maar om pijnlijke vergissingen met meldingen van de Oude Molenweg te voorkomen (is een in tweeën gesplitste straat en omrijden tussen de twee delen duurt meer dan 5 minuten)

Menneke86

• Forum gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 25 juli 2008, 13:32:52
Zou een goede afzetting en alleen mensen met PPK binnen de binnencirkel niet werken?

Toch zie ik hier op het forum niet veel foto's van fotograaf(jes) uit Z-L  ???

En toch lopen er hele dozijnen rond  O0

Goede afzetting is natuurlijk een oplossing. De vraag is alleen wie zorgt er voor een goede afzetting binnen een kort tijdsbestek. Afhankelijk van het incident (Aanwezigheid van politie, prio voor politie etc.) is dit vaak lastig te realiseren. De brandweer zelf heeft hier vaak zelf geen tijd of handjes voor.

Glenn2

• Gast
Reactie #63 Gepost op: 25 juli 2008, 15:08:11
Ik Zuid-Limburg onzettend veel overlast van hordes fotograaf (jes)
Door de brandweer in Z-L wordt met belangstelling gekeken naar het alarmeren van de CPA, dus geen adres meer.

Als ze niet binnen de cirkel komen, hebben jullie er dan ook last van?

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 25 juli 2008, 15:27:00
Volgens mij valt het allemaal wel mee, of er nu publiek staat of mensen die foto's maken. Beiden staan op geruime afstand dus last is iets anders.......volgens mij gaat het er meer om dat er mensen zijn die op de gevoelige plaat vast gelegd worden en dit niet aan staat.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 25 juli 2008, 15:31:14
Volgens mij valt het allemaal wel mee, of er nu publiek staat of mensen die foto's maken. Beiden staan op geruime afstand dus last is iets anders.......volgens mij gaat het er meer om dat er mensen zijn die op de gevoelige plaat vast gelegd worden en dit niet aan staat.

De zgn exclusieve foto's.....?  ::)  ;) ;D ;D

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #66 Gepost op: 25 juli 2008, 18:33:18
Creëren we door het weglaten van adressen juist niet heel veel onveiligheid?  ::)

Mensen (lees ramptoeristen, fotograferen, pers, etc..) weten nu het adres en gaan direct naar dit adres toe. Wanneer er slecht een 'prio 1 - gemeentenaam' wordt gegeven gaan al de hiervoor genoemde mensen de weg op in de hoop toch als eerste te weten waar het incident zich heeft afgespeeld.... Of men jaagt met z'n allen richting de brandweerkazerne om zo achter de brandweer aan te jakkeren.

Of je dit als HV-dienst moet willen??

(Dit los van of ik voor of tegen beknopte alarmeringen ben, beetje afhankelijk van de pet)  8)

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 25 juli 2008, 19:09:01
Creëren we door het weglaten van adressen juist niet heel veel onveiligheid?  ::)

Mensen (lees ramptoeristen, fotograferen, pers, etc..) weten nu het adres en gaan direct naar dit adres toe. Wanneer er slecht een 'prio 1 - gemeentenaam' wordt gegeven gaan al de hiervoor genoemde mensen de weg op in de hoop toch als eerste te weten waar het incident zich heeft afgespeeld.... Of men jaagt met z'n allen richting de brandweerkazerne om zo achter de brandweer aan te jakkeren.

(Dit los van of ik voor of tegen beknopte alarmeringen ben, beetje afhankelijk van de pet)  8)
Dat is ook nog een mogelijkheid idd. Het beste lijkt mij, en in sommige gevallen gebeurt dat ook al, dat de melding bijvoorbeeld is prio 1 opkomen kazerne. Of iets als prio 1 gevolgd door roepnummer voertuig waarmee uitgerukt dient te worden. Als er geen plaats en adres e.d. genoemd wordt zal het aantal ramptoeristen wel afnemen. Sommigen zullen de moeite doen te gaan zoeken, maar dan moet er toch wel brand met veel rookontwikkeling zijn wil je iets vinden lijkt mij ^-^

Glenn2

• Gast
Reactie #68 Gepost op: 25 juli 2008, 19:29:10
Laatst een automatische melding bij een school hier in de buurt. Je moet eens zien hoe snel en hoeveel kinderen binnen een tweetal minuten aanwezig waren. En die liepen echt niet met een pieper maar waren gewoon buiten aan het spelen. De enige die je er mee benadeelt zijn de persfotografen. Als je daarmee goede afspraken maakt kan het erg goed gaan hoor :)

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #69 Gepost op: 26 juli 2008, 00:16:04

Dat is inderdaad een mogelijkheid. Door het vermelden van het adres voorkom je misschien
dat mensen als een stel dwazen heen en weer gaan crossen. Ik zelf weeg altijd af of het niet
te ver weg is, in combinatie met het soort incident. Het vermelden van het soort incident is
m.i. een goede zaak. Veel ambulancemeldingen laat ik schieten omdat het gaat om zaken als
cardiologie, etc.

Daarnaast zijn veel van de jonge gastjes mogelijk de brandweerlieden van de toekomst.
P2000 is daar niet voor bedoeld maar ik denk wel dat het helpt om de belangstelling voor
vooral de brandweer levend te houden. Bij ons in IJmuiden is de helft van de "ramptoeristen"
(toekomstig) lid van de jeugdbrandweer of reddingsbrigade  :)