Creëren we door het weglaten van adressen juist niet heel veel onveiligheid?
Mensen (lees ramptoeristen, fotograferen, pers, etc..) weten nu het adres en gaan direct naar dit adres toe. Wanneer er slecht een 'prio 1 - gemeentenaam' wordt gegeven gaan al de hiervoor genoemde mensen de weg op in de hoop toch als eerste te weten waar het incident zich heeft afgespeeld.... Of men jaagt met z'n allen richting de brandweerkazerne om zo achter de brandweer aan te jakkeren.
Of je dit als HV-dienst moet willen??
(Dit los van of ik voor of tegen beknopte alarmeringen ben, beetje afhankelijk van de pet)
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Door het vermelden van het adres voorkom je misschien
dat mensen als een stel dwazen heen en weer gaan crossen. Ik zelf weeg altijd af of het niet
te ver weg is, in combinatie met het soort incident. Het vermelden van het soort incident is
m.i. een goede zaak. Veel ambulancemeldingen laat ik schieten omdat het gaat om zaken als
cardiologie, etc.
Daarnaast zijn veel van de jonge gastjes mogelijk de brandweerlieden van de toekomst.
P2000 is daar niet voor bedoeld maar ik denk wel dat het helpt om de belangstelling voor
vooral de brandweer levend te houden. Bij ons in IJmuiden is de helft van de "ramptoeristen"
(toekomstig) lid van de jeugdbrandweer of reddingsbrigade