0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.
Je moet ontzettend uitkijken wat je op P2000 gooit. Tel nummers, adressen, namen, niks kan eigenlijk omdat iedereen kan meelezen. Het is nu vaker een last dan dat het ons werk verlicht. Zo snel mogelijk afschermen en voor de pers een alternatief zoeken of een goed mediabeleid.
Aan de andere kant denk ik dat dat de veiligheidsregio's de p2000 meldingen ook behoorlijk kunnen aanpassen. De p2000 die vanuit de MON* verstuurd worden bevatten zelden, ik herhaal zelden tot nooit telefoonnummers of op privé namen. Heel, heel af en toe bij een PAC melding dat een privé naam in beeld komt te staan. Bijna nooit vind ik dat de privacy van mensen wordt geschonden. Daarnaast verzend de MON geen ambulancemeldingen via P2000.
Een adres is ook privacy gevoelige informatie.
Gaat het dan om namen en telefoonnummers van medewerkers van brandweer, politie of ambulance?
Ja.
Dan moeten ze zich helemaal de ogen uit de kop schamen. Als ze zich wel druk maken om het telefoonnummer van oom agent of de manager van de ambulancedienst moeten ze dat ook doen met adres van burgers met een hartstilstand.