Stefan,
De reden dat "de pers" in dit topic zo vaak wordt aangehaald, is simpelweg het feit dat "de pers" de enige is die op z'n achterste benen gaat staan zodra er gesproken wordt over het afschermen van P2000, in welke vorm dan ook. "De pers" schreeuwt van de hoogste taken dat hun controlerende functie in gevaar komt, wat o-zo belangrijk is voor de rechtsstaat Nederland. Gelukkig hebben we die controlerende pers want anders zouden wij het nieuwe Noord-Korea zijn.
Die controlerende functie, passen zij die ook toe op henzelf? JE schrijft zelf al over "onfatsoenlijke pers". Even een paar voorbeelden van berichten van "de pers" uit mijn regio:
Artikel 1 en
Artikel 2. OF een ander mooi voorbeeld in een filmpje over een agent bij een nietszeggend woningbrandje:
GPTV: Politielint spannen is best moeilijk
User: GPTV Friesland
Kan jij mij uitleggen wat hier nou zo controlerend aan is van "de pers". Ik zie nutteloze krabbeltjes over noodgevallen die de rest van de wereld geen moer aangaat. En een omroep die wel erg simpel probeert te "scoren". (Al blijkt het filmpje inmiddels verwijderd)
Uiteraard, "de pers" heeft een bepaalde functie in ons land en dat moet ook zo blijven. Maar hoge bomen vangen veel wind. Als "jullie" zelf zo hard van de toren blazen over die controlerende functie, accepteer dan ook dat daar op gereageerd word.
Het uitroeien van "rotte appels" is een probleem in elke (beroeps-)groep, zo ook binnen "de pers". We zullen bovenstaande voorbeelden wellicht nooit helemaal kunnen voorkomen, maar probeer in elk geval constructief mee te denken in plaats van alleen maar te roepen dat de rechtsstaat in het geding komt als P2000 zou worden afgeschermd. Open je ogen voor alle zaken die spelen, niet alleen je eigen belang. Zoals ik al eerder schreef: er zijn genoeg knelpunten die moeten worden aangepakt. Het "alarmeren" van de pers is daar 1 van, maar "jullie" zouden ook zo professioneel moeten zijn om te onderkennen dat er meer zaken spelen dan "jullie" nieuwsgaring.