Volgens mij valt het allemaal wel mee, of er nu publiek staat of mensen die foto's maken. Beiden staan op geruime afstand dus last is iets anders.......volgens mij gaat het er meer om dat er mensen zijn die op de gevoelige plaat vast gelegd worden en dit niet aan staat.
Dat valt dus tegen.
Bij de ambu waren het net de standaard A1 ritten alwaar diverse fotgraafjes bij aanwezig waren. Reanimatie etc. Daarbij is, als je geluk hebt is hooguit 1 politie eenheid aanwezig. Deze filmpjes kwamen op youtube en de foto's werden massaal verzonden naar vrienden en kennissen. Beetje trofee dus.
En bij de grotere inzetten?
Ik wil de mannen en de vrouwen van de politie niet afvallen, maar iedere Jan doedel met een zelfgemaakt pasje wordt bijna doorgelaten omdat ''het wel zal kloppen''
Op de een of andere manier krijgen ze het niet uniform rond om te weten wat een PPK is.
En het verhaal van de vrijwilligers die nakomen is hier niet toegestaan. 6 man op de TS en verder niks. Als de BEV assistentie nodig heeft wordt er gewoon opgeschaald volgens procedure. Daarnaast is het voor de jeugdleden niet toegestaan om ramptoerist te spelen bij een incident.