Dit denk ik nou niet. Er zijn heel wat praktische oplossingen die aan dit probleem een mouw kunnen passen:
- de adresgegevens worden pas in de kazerne medegedeeld (eventueel via lichtkranten die niet draadloos worden aangestuurd en die zijn verbonden met de ICT van de radiokamer)
Radio-kamer is geen bekende term voor mij, maar wij hebben niet een rechtstreeks lijntje met de meldkamer die een lichtkrant niet-draadloos zou kunnen aansturen. Hiervoor moet dus nieuwe infrastructuur worden aangelegd.
- de adresgegevens worden via C2000 verstuurd naar de MDT in het voertuig of de display van de boordradio
Wij hebben voertuigen die niet allemaal zijn uitgerust met een MDT of andere mogelijkheden voor de meldkamer om via een verbinding gegevens in een systeem te plaatsen. Er zou dus geïnvesteerd moeten worden in het uitrusten van alle voertuigen met een MDT.
Daarnaast is de dekking van het netwerk dat de MDT's vult met informatie niet zodanig dat het "inschieten" van deze informatie met dezelfde zekerheid gebeurd als P2000 alarmeringen. Regelmatig treffen wij een leeg MDT aan in onze TS.
- het aanmelden van de wagens gebeurt via spraak (desnoods in een aparte gespreksgroep) waarbij ook de gegevens worden medegedeeld
Bij grotere/meerdere incidenten kan dat inmelden soms lang duren. Voorbeeld: Onze HV was laatst als eerste BW-eenheid ter plaatse en kon bij het eerste contact met de centralist direct melden "ter plaatse". MDT beschikt dat voertuig niet over en de enige reden van het ter plaatse kunnen komen van dat voertuig was dus de informatie uit de P2000 melding.