Nee en voor internet bestond dit forum ook niet. En vroeger ontving ik op mijn buizenradio gewoon de politie meldingen.
Onzinvergelijkingen. Je zegt nu dat je internet er graag op na wilt slaan als er brand in de buurt is. Voorheen kon dat ook niet. Als je dan een melding had gemist dan had je hem ook echt gemist, je kon dan hooguit halverwege de communicatie binnenvallen. Vroeger konden we ook makkelijk zonder internet en/of mobiele telefoon en dus ook zonder het meelezen van P2000. En dat zeg ik dan, met mijn avatar... Jawel, een beetje gezond relativeren kan geen kwaad hoor, de wereld stopt niet met draaien zodra we P2000 niet meer mee kunnen lezen.
Wat ik sowieso erg kwalijk vind, voor sommige mensen is het volgen van de hulpdiensten een
hobby. Doordat alles nu op internet staat is het
gemeengoed. Niemand hoeft er meer enige moeite voor te doen. Als het spul nooit open en bloot op internet had gestaan dan hadden we deze discussie nooit gehad en was de hobby gewoon een hobby gebleven. Voor een hobby moet je moeite doen, door de huidige laagdrempeligheid kun je het bijna geen hobby meer noemen... Voor sommigen misschien een vreemde hobby, maar ik kan sowieso niet zo goed tegen het veroordelen van andermans hobby. Of je nu postzegels of smurfen verzamelt, vliegtuigen of treinen spot, of wellicht straatstenen telt, zolang je anderen er maar niet mee lastig valt. Het op meldingen af gaan (wat wel als vervelend ervaren kan worden) is een hele andere discussie.