Ik hoop van niet want dan wordt het weinig nieuws en foto's maken van incidenten. En dat is nu juist iets wat ik leuk ben gaan vinden.
Ach, het is vrij simpel. Als de brandweer de berichten kan ontvangen dan kunnen buitenstaanders dat ook. Zolang het eenrichtingsverkeer is en er, in tegenstelling tot C2000, geen handshake is tussen randapparaat en netwerk dan zal er echt nog wel wat mogelijk zijn. Of je dat dan aan de grote klok moet hangen is een andere discussie, maar ik zie encryptie eerder als een uitdaging dan een probleem. Dat was de encryptie van het huidige netwerk ook
Als de overheid werkelijk denkt het meelezen hiermee aan banden te kunnen leggen dan zal de kermis erg koud zijn. Wel heeft men een handvat om online monitoren de mond mee te snoeren.
Laat ik het zo zeggen; in veel landen is "scanneren" in het algemeen verboden, zelfs het luisteren naar taxi's of scheepvaart mag daar niet. Toch gebeurt het, om de doodeenvoudige reden dat er bijna niet tegenop te treden is, tenzij je je kop boven het maaiveld uit gaat steken.