Het lijkt erop dat de ambulances van Brabant-Noord en Brabant-Zuidoost de slechtst mogelijke oplossing hebben gekozen. Wel een huisnummer en postcode, maar geen straatnaam en plaats.
Dus adres kan je nog steeds achterhalen door postcode en huisnummer te combineren. En het lijkt me vooral irritant dat je niet gelijk ziet waar het is, vergt toch een paar seconden mentale voorbereidingstijd. Gewoon de simpele oplossing zoals de grote objecten, straatnamen, plaatsnamen weergeven lijkt me toch veel makkelijker? Haaglanden kiest daar voor wel bij de ambulances, net zoals veel brandweerregio's.
Privacy opgelost en toch nog een snelle indruk waar het ongeveer is.
Waar de Brabantse regio's voor kiezen snap ik niets van omdat het voor zichzelf moeilijker maken en de privacy nog steeds niet is oplost.
Ik heb sowieso nooit begrepen waarom regio's mogen afwijken van wel of geen ambulances op P2000. In een gecentraliseerd land als Nederland zou je verwachten dat alles hetzelfde is. Dus alle ambulances op P2000 en op dezelfde manier gealarmeerd, waar bij de manier van Amsterdam misschien het beste voorbeeld is (grote objecten, straatnamen maar geen huisnummers, meerdere ambulances tegelijkertijd kunnen alarmeren op een locatie)