P2000 Brandweer Rotterdam Rijnmond

Auteur Topic: P2000 Brandweer Rotterdam Rijnmond  (gelezen 17808 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pjbreevaart

  • Gast
Gepost op: 14 april 2005, 14:17:18
Hallo allemaal,

De laatste dagen is de Brandweer Rotterdam Rijnmond aardig aan het testen met P2000. IK ben zeer benieuwd wanneer ze P2000 definitief ingebruik nemen.
Overigens valt mij 1 ding op met de Mercurius Pager. Als brandweer rotterdam rijnmond bericht zend hoor ik Piep piep piep en bij alarmeringen voor andere korpsen hoor ik mijn gekozen alarmeringstoontje (de soort 5 tooncode)

Pierre, Hellevoetsluis




Bart S

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 14 april 2005, 16:20:07
Hallo Pierre,

dan heb jij waarschijnlijk de CAP code van Rotterdam geprogrammeerd op een van de eerste vier plaatsen. Wanneer zo'n code dan individueel gealameerd wordt, hoor je een afwijkend toontje zodat je weet welke code is gealarmeerd. Helaas werkt dat niet als een code in een groep wordt verzonden (dus tegelijk met andere codes). Dan hoor je het gewone standaard ingestelde piepje of melodietje.

Groeten,

Bart


pjbreevaart

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 14 april 2005, 18:19:35
Hoi Bart,

Ja ik heb op de eerste 4 plaatsen capcodes gezet van Rotterdam Rijnmond. In de toekomst (zomer 2005) wanneer analoog naast p2000/c2000 gaat draaien, komen bij mij in de pager meer codes van Rijnmond.

Pierre


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 16 april 2005, 13:49:38
Ongeveer september 2005.

Groetjes Mark.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #4 Gepost op: 2 mei 2005, 04:36:27
Als het september gaat plaatsvinden....
Vooralsnog zijn er nog geen pagers besteld, dus er is ook geen haast om in september te beginnen....
Met vriendelijke groet, Arlé  


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 2 mei 2005, 10:18:01
Regio Rotterdam-Rijnmond zou volgens de C-2000 planning rond oktober 2005 over moeten gaan. Wij zouden als laatste zijn.

Groeten Mark. ;)
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #6 Gepost op: 6 mei 2005, 14:01:11
C2000 gaan we wel halen, dat draait nu al prima (op enige plekken na), maar P2000 is wel wat anders.
Na de verhuizing zal het wel gebruikt gaan worden, maar daadwerkelijke alarmeringen, dus puur P2000 en geen analoge alarmeringen meer, gaat nog wel ff duren.

Maar als "meekijkers" kan je waarschijnlijk wel vanaf september / oktober meekijken.... En dat is waar het jullie om gaat.... Toch ?   :D

Ben alleen benieuwd hoe ze de reddingboten van Stellendam en Ouddorp gaan alarmeren in de toekomst....??? Of gaan ze met 2 pagers lopen...???   ;)
Met vriendelijke groet, Arlé  


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #7 Gepost op: 6 mei 2005, 22:28:27
Doe er maar 3: BMD, Bravo 800 en X-stream. ;D

Groeten Mark.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #8 Gepost op: 13 juli 2005, 21:17:57
Ze gaan straks alle KNRM boten alarmeren vanaf het Kustwachtcentrum in den Helder.

Is de bedoeling om daarmee in oktober/november mee te starten.

Gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #9 Gepost op: 14 juli 2005, 23:32:31
Maar ook vanaf de regionale meldkamers blijft (in ons geval wordt) het mogelijk om de KNRM te alarmeren.
Met vriendelijke groet, Arlé