GRIP 1 Grote brand (woning boven restaurant Tirol‎) Amersfoortsestraat - Amersfoort 02-03-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (woning boven restaurant Tirol‎) Amersfoortsestraat - Amersfoort 02-03-2013  (gelezen 15766 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Er blijkt helemaal niets, want meldkamers alarmeren elkaar niet via P2000, het zijn slechts infoberichten.
Er is altijd nog telefonisch contact en ik denk niet dat jij weet wat daar besproken is.

Klopt helemaal, naja ieder z'n eigen mening even goeie vrienden. O0


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ja dat klopt ook ! Ik bedoel er niks mee alleen is het weer jammer van de verloren tijd en dat maakt in dit geval mischien niet uit.
Maar op een 2e TS en een HW zo'n 20 minuten wachten bij zo'n brand vind ik als ''burger'' een kwalijke zaak. En fouten zijn er om van te leren. Alleen blijkt dat de communicatie bij deze melding dus 0,0 was er van uitgaande op de p2000 berichten ( voordat daar weer iemand over begint ).
Tja, volgens mij vraagt ook Utrecht nu weer om de tweede TS en RV uit Nijkerk vandaan. Die komen niet, dus vult Utrecht zelf het gat wel aan. Door de 24uurs van Amersfoort centrum te sturen met TS en 2 minuten later het RV.
En ik kan me zo voorstellen dat ze niet happig zijn geweest om het RV van Amersfoort te sturen aangezien deze ook het gebied van Leusden en Woudenberg moet afdekken. Dus ja, er zal een hoop gepraat moeten worden. Maar dat is normaal voor regiogrens problemen. ::)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Er blijkt helemaal niets, want meldkamers alarmeren elkaar niet via P2000, het zijn slechts infoberichten.
Er is altijd nog telefonisch contact en ik denk niet dat jij weet wat daar besproken is.

Tja. Toch kan je van P2000 berichten heel wat op maken. Zo werd er 11 minuten na middelbrand pas een 2de TS gealarmeerd. Ondanks het contact dat ze met elkaar gehad hebben vind ik dat toch behoorlijk kwalijk. Ook na het grote brand moest het een aantal minuten duren voordat er een TS uit de melding rolde.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Tja. Toch kan je van P2000 berichten heel wat op maken. Zo werd er 11 minuten na middelbrand pas een 2de TS gealarmeerd. Ondanks het contact dat ze met elkaar gehad hebben vind ik dat toch behoorlijk kwalijk. Ook na het grote brand moest het een aantal minuten duren voordat er een TS uit de melding rolde.
Dat zegt niks. Als de eerste bevelvoerder 15 of 20 minuten nodig heeft om te bepalen of hij de klus zelf aan kan, of meer handjes nodig heeft dan komt die 2e TS inderdaad pas later


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Tja, volgens mij vraagt ook Utrecht nu weer om de tweede TS en RV uit Nijkerk vandaan. Die komen niet, dus vult Utrecht zelf het gat wel aan. Door de 24uurs van Amersfoort centrum te sturen met TS en 2 minuten later het RV.
En ik kan me zo voorstellen dat ze niet happig zijn geweest om het RV van Amersfoort te sturen aangezien deze ook het gebied van Leusden en Woudenberg moet afdekken. Dus ja, er zal een hoop gepraat moeten worden. Maar dat is normaal voor regiogrens problemen. ::)

Het 1 en ander zou denk ik te maken hebben met het feit dat er Valleiwedstrijden waren, hierdoor waren niet alle voertuigen inzetbaar en moest Utrecht dus inderdaad het 1 en ander zelf leveren, Dat had in mijn ogen alleen wel iets sneller gecommuniceerd mogen worden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Het 1 en ander zou denk ik te maken hebben met het feit dat er Valleiwedstrijden waren, hierdoor waren niet alle voertuigen inzetbaar en moest Utrecht dus inderdaad het 1 en ander zelf leveren, Dat had in mijn ogen alleen wel iets sneller gecommuniceerd mogen worden.
Dat is het probleem dan voor Gelderland-Midden. Utrecht heeft gevraagt, niet gekregen dus dan wordt het vanzelf een Utrechts feestje.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Dat zegt niks. Als de eerste bevelvoerder 15 of 20 minuten nodig heeft om te bepalen of hij de klus zelf aan kan, of meer handjes nodig heeft dan komt die 2e TS inderdaad pas later

Ja maar dat is dus niet zo. Er was een minuut na de eerste melding door de Meldkamer al middelbrand gegeven. Hierna werd er geen 2de TS Gealarmeerd. Het is ook niet zo dat het middelbrand is ingetrokken, want de BV Nijkerk vroeg de AC waar de tweede TS nou toch bleef.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Dat is het probleem dan voor Gelderland-Midden. Utrecht heeft gevraagt, niet gekregen dus dan wordt het vanzelf een Utrechts feestje.

Ik heb ook nooit gezegd dat de fout bij Utrecht ligt hoor.  ;) De communicatie tussen beide meldkamers verliep blijkbaar niet vlekkeloos. Geen schuld van 1 partij, en als het wel schuld van 1 partij is, kan ik nooit beoordelen van welke.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ja maar dat is dus niet zo. Er was een minuut na de eerste melding door de Meldkamer al middelbrand gegeven. Hierna werd er geen 2de TS Gealarmeerd. Het is ook niet zo dat het middelbrand is ingetrokken, want de BV Nijkerk vroeg de AC waar de tweede TS nou toch bleef.
Klopt, die opschaling is door de meldkamer Utrecht gedaan, en via de infocode aan Gederland-Midden doorgegeven waarop 4 seconden later Hoevelaken is gepiept en dat is ook alles wat er uit Gelderland-Midden gekomen is


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Mischien is het beter om het door de veiligheidsregio's uit te laten zoeken en daarom ga ik maar iets anders plaatsen een paar foto's :