na alle reacties over het project van de bond zal ik precies uitleggen waarom ik dit doe en waarom ik er mee zal doorgaan:
ik ben zelf beginnend programmeur en ben nog volop aan het leren. om dit zo goed mogelijk te leren wil ik geen opdrachten uit een boekje aangezien deze meestal heel simpel zijn en zonder de hoeveel problemen die je tijdens een groot project tegen komt. daarnaast vind ik het ook helemaal niet leuk om iets te maken zonder dat het een echt doel heeft
.
ik had gehoord dat er een paar maar's zaten aan het systeem van de bond. daarom ben ik begonnen aan dit project.
ik doe dit project omdat ik het leuk vind en zal het dan ook blijven doorzetten.
ik hoop dat ik na dit verteld te hebben niet meer constant verwijzingen krijg naar het project van de bond.
nu dit achterwegen is,
ik heb het uniform hulpverleningsverslag goed beken en heb hierop ook een concept opgezet voor het toevoegen en managen voor een indecent.
voor ieder incident is er een standaard formulier waarin dingen als "melding gemaakt door:" en "omschrijving incedent:" komen.
binnen een indecent wordt voor ieder slachtoffer wordt een aparte rij aangemaakt in de datebase. hierin komen dingen te staan als optische kenmerken(zoals haarkleur en kleding voor vermissingen), status(zoals in eenheid:512, op meldingslocatie, in EHBO kamer, enz), probleem(bijv. gebroken been, brandwond, zware alergiesche reactie enz.) enzovoort.
(voordeel hiervan is dat een gebroken mastvoet en voet nooit meer door elkaar gehaald kan worden
)
binnen een incedent kunnen meldingen worden aangemaakt, een melding zal een status meekrijgen.
zoals de melding "512 gaat naar locatie" kan de statussen onderweg en gearriveerd krijgen.
iedere melding krijg logitems
nadat een incident is aangemaakt komt de gebruiker op een management scherm voor incidenten waar de informatie bijgewerkt kan worden, eventuele slachtoffers toegevoegd kunnen worden, eenheden kunnen worden gekoppeld aan een incident en gekoppelde eenheden kunnen worden aangestuurd.
graag hoor ik wat jullie van dit concept vinden en of jullie nog dingen missen