Centralisten logsoftware reddingsbrigades

Auteur Topic: Centralisten logsoftware reddingsbrigades  (gelezen 10154 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jasper Abelman

  • Algemeen Strandwacht Commandant RB Bloemendaal
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
    • Reddingsbrigade Meldkamer
Reactie #20 Gepost op: 10 maart 2013, 20:22:49
Ik vind het leuk bedacht maar het komt wel als mosterd na de maaltijd. Zoals door meerdere personen op dit forum topic al aan wordt gegeven is een werkgroep van RN druk bezig om een nieuw software pakket samen te stellen. Het is dus rond uit zonde van je tijd om hier nu in te gaan investeren.

Het nieuwe software pakket gaat alle features bevatten die hier al zijn genoemd met daarbij nog een paar extra mogelijkheden die nog niet in de rijtjes zijn voorgekomen.

Kort om leuk idee maar veel te laat!


snoowie

  • vrijwilliger Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
    • Haarlemse Reddingsbrigade
Reactie #21 Gepost op: 14 maart 2013, 12:56:33
na alle reacties over het project van de bond zal ik precies uitleggen waarom ik dit doe en waarom ik er mee zal doorgaan:

ik ben zelf beginnend programmeur en ben nog volop aan het leren. om dit zo goed mogelijk te leren wil ik geen opdrachten uit een boekje aangezien deze meestal heel simpel zijn en zonder de hoeveel problemen die je tijdens een groot project tegen komt. daarnaast vind ik het ook helemaal niet leuk om iets te maken zonder dat het een echt doel heeft O0.

ik had gehoord dat er een paar maar's zaten aan het systeem van de bond. daarom ben ik begonnen aan dit project.

ik doe dit project omdat ik het leuk vind en zal het dan ook blijven doorzetten.

ik hoop dat ik na dit verteld te hebben niet meer constant verwijzingen krijg naar het project van de bond.



nu dit achterwegen is, :D

ik heb het uniform hulpverleningsverslag goed beken en heb hierop ook een concept opgezet voor het toevoegen en managen voor een indecent.

voor ieder incident is er een standaard formulier waarin dingen als "melding gemaakt door:" en "omschrijving incedent:" komen.

binnen een indecent wordt voor ieder slachtoffer wordt een aparte rij aangemaakt in de datebase. hierin komen dingen te staan als optische kenmerken(zoals haarkleur en kleding voor vermissingen), status(zoals in eenheid:512, op meldingslocatie, in EHBO kamer, enz), probleem(bijv. gebroken been, brandwond, zware alergiesche reactie enz.) enzovoort.
(voordeel hiervan is dat een gebroken mastvoet en voet nooit meer door elkaar gehaald kan worden O0 O0)

binnen een incedent kunnen meldingen worden aangemaakt, een melding zal een status meekrijgen.
zoals de melding "512 gaat naar locatie" kan de statussen onderweg en gearriveerd krijgen.

iedere melding krijg logitems :o

nadat een incident is aangemaakt komt de gebruiker op een management scherm voor incidenten waar de informatie bijgewerkt kan worden, eventuele slachtoffers toegevoegd kunnen worden, eenheden kunnen worden gekoppeld aan een incident en gekoppelde eenheden kunnen worden aangestuurd.

graag hoor ik wat jullie van dit concept vinden en of jullie nog dingen missen ;D
Lid van Haarlemse Reddingsbrigade http://www.haarlemse-reddingsbrigade.nl


De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #22 Gepost op: 14 maart 2013, 14:41:25
Misschien ook leuk voor de cijfers,

het bijhouden welke lifeguards er op de post zijn. Door bijvoorbeeld in te klokken. Bij een uitruk klik je snel aan wie er op pad gaat. Achteraf kan je voor nazorg snel zien wie er allemaal meegeholpen heeft, en wie er überhaupt op de reddingspost aanwezig was.

Citaat
Ik vind het leuk bedacht maar het komt wel als mosterd na de maaltijd. Zoals door meerdere personen op dit forum topic al aan wordt gegeven is een werkgroep van RN druk bezig om een nieuw software pakket samen te stellen. Het is dus rond uit zonde van je tijd om hier nu in te gaan investeren.

Extra initiatief is nooit weg. Als lid van bloemendaal zou je toch moeten weten dat je af en toe ook verder moet kijken dan je neus lang is! (grapje 998765)


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #23 Gepost op: 14 maart 2013, 15:03:25
Nu ben ik wel benieuwd welke programmeertaal je gebruikt. PHP, ASP, ASP.NET, Ruby of iets dergelijks? Wat voor database?
Hoe zie je de distributie van een online applicatie? Er is immers hosting voornodig of een lokale webserver. Bij online aanbieden is er altijd een actieve internetverbinding nodig.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Jasper Abelman

  • Algemeen Strandwacht Commandant RB Bloemendaal
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
    • Reddingsbrigade Meldkamer
Reactie #24 Gepost op: 14 maart 2013, 16:33:33
Martin begrijp mij niet verkeerd, ik vind het prachtig dat je dit doet als project. Maar een project zou zo veel leuker zijn als er straks ook daadwerkelijk iets mee gedaan gaat worden.

Als er dingen zijn die het nieuwe RN systeem niet heeft dan hoor ik dat graag maar tot nu toe zit alles wat je noemt en alles wat er geopperd wordt er op en aan. Daarnaast zitten er nog meer dingen aan die hier niet genoemd worden.

Maar heel veel succes en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.


snoowie

  • vrijwilliger Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
    • Haarlemse Reddingsbrigade
Reactie #25 Gepost op: 14 maart 2013, 16:52:31
@mrpddnos

ik gebruik voor de database interactie php en een mysql database. O0
ik ben het lokaal aan het bouwen op een xampp server. (oftewel wampp, windows aparche mysql php pherl).
als het systeem uitkomt wil ik een duidelijke omschrijving maken van hoe je deze moet opzetten op deze (of vergelijkbare) server.

het voordeel is dat als je het op deze manier bouwt het door de eindgebruiker makkelijk aangepast kan worden.

ik zal hier in een later studium meer over vertellen. (heb nog niet alle scripts voor de installatie gemaakt e050)
Lid van Haarlemse Reddingsbrigade http://www.haarlemse-reddingsbrigade.nl


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2013, 17:40:02
Ik weet niet in hoeverre er bij jullie op de posten internettoegang is maar je zou natuurlijk ook een webhost in de armen kunnen nemen en voor een laag bedrag online aanbieden tegen kostprijs.

Het probleem met een xampp server is dat je dan zeker moet zijn dat de software op veel verschillende versies van de server zal draaien. Ik draai thuis op mijn ontwikkelsysteem bijvoorbeeld apache 2.4.4 met php 5.4.12 en mysql 5.6.10 terwijl we op het werk php 5.3.20 op de liveomgeving hebben en op de testomgeving 5.3.19.

Daarnaast kan de juiste werking ook afhangen van de besturingssysteem van de server. Wat op een linuxsysteem als server wel werkt kan soms op een windowssysteem niet werk. Natuurlijk is dat maar minimaal dat dat voor komt maar je moet er wel rekening mee houden
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


snoowie

  • vrijwilliger Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
    • Haarlemse Reddingsbrigade
Reactie #27 Gepost op: 14 maart 2013, 18:27:50
klopt, maar zolang er php5 of nieuwer en mysql 4.1.3 of nieuwer moet het goed gaan (mysqli ;D).
en ik verwacht eerder problemen met webservers als localhost servers aangezien deze minder snel geupdate kunnen worden.
(alhoewel ik het wel erg knap zou vinden als je een host kan vinden met php 4 of ouder en een te oude mysql versie 0098)
Lid van Haarlemse Reddingsbrigade http://www.haarlemse-reddingsbrigade.nl


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #28 Gepost op: 14 maart 2013, 21:00:34
bedenk wel dat php 5 compleet anders is dan php 5.3 of zelf nog erger: php 5.4 of 5.5

overigens is iedere server die lokaal draait, dus ook een xampp server een localhost server
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #29 Gepost op: 14 maart 2013, 21:09:36
bedenk wel dat php 5 compleet anders is dan php 5.3 of zelf nog erger: php 5.4 of 5.5
Nou, dat valt voor de meeste dingen ook wel mee  ;)