Invalidenparkeerplaats op kenteken

Auteur Topic: Invalidenparkeerplaats op kenteken  (gelezen 21495 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Tina

• Ambtenaar in ruste.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Soms zeg je met niets zeggen juist meer.
Gepost op: 3 maart 2013, 12:53:32
Goede middag dames heren hier, mijn naam is Tina en ik ben nieuw hier maar heb wel een vraag. Ik ben in het bezit van een invalidenparkeerplaats op kenteken voor mijzelf. Nu zijn de parkeerplaatsen hier niet heel groot dus er is zeg ruimten voor een auto van een normaal formaat. Nu staat er gisteren toen ik thuis kwam een auto voor een ruim deel op ( wat ik dan voor het gemak maar mijn plaats noem ) geparkeerd. Mijn vraag is A: mag dit B: zo niet wat daar tegen te doen. Door de actie van deze voor mij onbekende persoon moest ik mijn auto voor de helft over de parkeerplaats zetten daarbij het risico moeten nemen dat de bussen die hiet ook rijden de neus van de auto kunnen raken. Er was trouwens voor de bestuurder van die auto plaats zat ergens anders.

crosslee

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2013, 13:08:26
als die voor het overgrote merendeel op jou plek staat zou ik er voor schrijven. Helemaal als jij daardoor niet of nauwelijks kan parkeren. Maar dat hangt helemaal af van hoe de situatie per plekken er uit ziet.
En schrijven voor zo`n overtreding betekend bij mij ook wegslepen. Mits ik de eigenaar niet kan bereiken. (aangezien wegslepen ook soms even duurt)

Wat je kan doen is 3 dingen. Als je goed contact hebt met je buurtregisseur, stel die in kennis. Zeker als het vaker gebeurd. Of bel 0900-8844 en laat een melding maken. Of, en dat hangt van de stad af waar je woont, kijk of er een parkeerbeheer dienst is, kijk of je die kan bereiken en of hun langs kunnen komen voor dit.

Maar dan heb ik ook een vraag aan jou... Zo`n invalidenparkeerplaats op kenteken. Moet je daar nu zelf voor betalen of krijg je dat toegewezen met medische indicatie?

Tina

• Ambtenaar in ruste.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Soms zeg je met niets zeggen juist meer.
Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2013, 13:25:14
Beste crosslee, om antwoord op uw vraag te geven nee zo`n plaats krijg je niet zomaar. Ik heb hem aangevraagd en de voorwaarde`s zijn een dat je sowieso een gehandicapte-parkeerkaart moet hebben al voor een bepaalde tijd en dan kan je in aanmerking komen maar daar moet je wel voor betalen iedere 5 jaar weer opnieuw.

rjvaneyk

• Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2013, 19:21:33
Je kunt er inderdaad melding melding van maken bij de politie via 0900-8844.
De polite heeft dan onder andere de mogelijkheid om een niet al te misselijke boete uit te schrijven, waarbij de ander de volgende keer extra oplet waar hij parkeert.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #4 Gepost op: 3 maart 2013, 19:31:36
De politie heeft niet zo'n veel moeite met het uitschrijven van bekeuringen als het gaat om invalidenparkeerplaatsen. Heb ik enige ervaring mee en meer dan terecht.

(Nee, niet als ervaring die mij geld kostte, maar anderen)

MarcoIF

• Forum gebruiker
    • RotterDamse Vos
Reactie #5 Gepost op: 3 maart 2013, 22:04:09
Beste crosslee, om antwoord op uw vraag te geven nee zo`n plaats krijg je niet zomaar. Ik heb hem aangevraagd en de voorwaarde`s zijn een dat je sowieso een gehandicapte-parkeerkaart moet hebben al voor een bepaalde tijd en dan kan je in aanmerking komen maar daar moet je wel voor betalen iedere 5 jaar weer opnieuw.

Schandalig eigenlijk dat je voor een invalide parkeerplek moet betalen,
alsof je die voor je lol hebt ?
Mag ik vragen over wat voor bedrag we het hebben iedere 5 jaar of wil je dat in het midden laten ?

En ja,
die auto is wegsleepwaardig incl. een dikke bekeuring.

Ik geef het toe,
ben zelf ook eens met mijn domme kop op een invalide P-plek gaan staan en ja,
mijn auto stond even later op de BoBo in Rotterdam.
Eigen schuld..dikke bult.. had het echt niet gezien dat het een gereserveerde plaats was..
Maar terecht !

Leuk eind,
per toeval reed er een DHV langs en na uitleg hebben die ons even een lift gegeven naar de BoBo :)
Groetjes, Marco

Q88

• Motorrijder
  • Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2013, 02:37:52
Nog een kleine aanvulling. Ik weet niet in welke gemeente je woont maar niet elke gemeente heeft een wegsleepregeling!!
Dit betekend dat in sommige gemeenten geen regels zijn op gesteld om fout geparkeerde voertuigen weg te slepen en dit zal de politie/gemeente dan ook niet doen.

De makkelijkste manier om er achter te komen of er een wegsleepregeling is in jouw gemeente is, is even googlen of contact opnemen met de gemeente.

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2013, 11:19:13
Ik weet niet wat het bij haar kost maar hier in emmen kost alleen de invaliden parkeerkaart al bijna 90 euro per 5 jaar. De kosten van een persoonlijke invaliden parkeerplek zijn nog vele malen hoger wat ik toen op het aanmeld forumlier zag staan te weten 208 euro. Ik heb er overgedacht nagedacht een eigen plek aan te vragen maar nog niet gedaan.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2013, 11:54:24
Die kosten voor de kaart zijn verwaarloosbaar. Als ik kijk naar mijn moeder die er ook 1 heeft, parkeren in bijna alle gemeenten kosteloos dat scheelt op jaarbasis menig euro die men anders wel had moeten betalen.

Kosten voor een "eigen" plek lijken mij ook normaal en bij mijn weten(zo heb ik het destijds gedaan voor mijn moeder) aftrekbaar onder de noemer buitengewone kosten gemaakt door ziekte(weet niet precies hoe men dat noemt). MAW gewoon meerekenen in de autokosten die je als invalide meer kwijt bent dan een vergelijkbaar gezin volgens het NIBUD.

Parkeren op een invalidenparkeerplaats is eigenlijk not done, maar als ik met mijn bus in de binnenstad van A'dam iets moet doen dan zal ik ook gebruik maken van mijn ontheffing om daar te mogen staan al kan ik ergens anders ook staan. Reden: de plaatsen zijn over het algemeen groter en ik voorkom hiermee een art. 5. boete. Boete's voor het parkeren op een invalidenparkeerplaats heb ik ook gehad en laten verdwijnen hiervoor omdat de OvJ net als ik redeneerde dat het voorkomen van art. 5 voor de overtreding gaat. Afslepen is ook al een keer gedaan door parkeerdienst destijds wat hen opleverde dat men terug kon komen rijden met mijn voertuig omdat men niet  had gekeken naar de ontheffingen die achter de voorruit lagen.

Voor iemand mij gaat verwijten dat ik niet weet waar ik het over heb, ik heb zelf twee onopereerbare hernia's en loop al jaren mank met pijn. Ik klaag niet ik ben blij dat ik kan werken en heb zelf ook geen invalide kaart. Dat laatste niet omdat ik hem niet zou willen maar omdat de gemeente Lelystad redeneert dat als je nog kan vrachtauto rijden je geen invalidenparkeerkaart nodig hebt. Ik heb hem ook niet nodig voor het rijden maar voor het lopen was mijn reactie daarop, de vrouw was not amused om dat antwoord.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #9 Gepost op: 4 maart 2013, 14:13:39
Ik heb hier in emmen nog geen gratis invaliden parkeerplaatst gevonden in het centrum overal staan van die mooie grijze betaal paaltjes bij de plaatsen waar je van te voren muntgeld in moet gooien. Wel bij de winkels in de wijken waar niemand hoeft te betalen daar is het gratis.

Maar nu het volgende. Ik kom bij een winkel en wil mijn auto op een invaliden plek zetten met de kaart voor de ruit natuurlijk. Maar dan staat er op die plek al een auto zonder invalidenkaart. Wat doe ik dan?
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN