Nou HIT ik weet niet waar u woont maar hier is het toch best duur en de paal kost rond de 200.00 euro los van de kaart waar ik eerder al voor betaald heb de koste om de 5 jaar weet ik nog niet enne niks aftrekbaar. Daarbij is parkeren juist in de meeste gevallen niet gratis ik weet echt niet waar u uw info haalt maar mijn realiteit is anders.
Vervoer
Het kan zijn dat u door ziekte of invaliditeit hoge vervoerskosten maakt. De volgende uitgaven zijn aftrekbaar:
uitgaven voor vervoer naar een arts of ziekenhuis en terug
uitgaven voor ambulancevervoer
extra vervoerskosten door ziekte of invaliditeit
U mag deze kosten aftrekken als u aannemelijk kunt maken dat u door uw ziekte of invaliditeit hogere vervoerskosten hebt. Deze hebt u in vergelijking met mensen die niet ziek of invalide zijn en die in financieel en maatschappelijk opzicht met u vergelijkbaar zijn. U kunt daarbij gebruikmaken van gegevens van bijvoorbeeld het Nibud of het CBS. Hebt u hogere vervoerskosten? Dan mag u deze extra vervoerskosten meetellen.
bron:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/gezondheid/aftrek_ziektekosten/overzicht_ziektekosten/vervoerEnig puntje dat hier wel bij genoemd moet worden is dat vervoer met openbaarvervoer niet mogelijk is en de auto enige mogelijkheid is. En volgens de belastingdienst vallen ook de inrichting van een eigenparkeergelegenheid onder vervoerskosten.
In Lelystad en vele gemeenten zijn de betaaldparkeerplaatsen vrij voor invaliden, staat ook op de parkeermeters. Veel invaliden kijken niet eens bij de uitzonderingen op de meters waar dit ook aangegeven staat.
Nou met alle respect voor u als persoon is dit in mijn ogen redelijk asso gedrag daarbij verteld ( schrijft u het op ) als een stoer staaltje maar de boetes vallen niet voor niets onder grove asso overtredingen.
Wat ik schrijf is dat ik de afweging maak tussen het mogelijk veroorzaken van een ongeval en het feit dat een iemand met invaliditeitskaart iets verder moet lopen. Het heeft geen zin dat iemand zich invalide rijdt achterop mijn voertuig. Wat ik er ook bij schrijf is dat ik er de ontheffingen voor heb en ze indien nodig ook gebruik, ik schrijf nergens dat ik hem pertinent altijd op toegeschreven parkeerplaatsen zet.
Nou weet u wat, neem ik heel graag uw twee niet te opereren hernia`s krijgt u mijn COPD longen met de daarbij behorend zuursof of juist het gebrek eraan goed????En HIT, mocht u denken dat ik boos ben over uw reactie dan heeft u dat heel juist begrepen want dat ben ik ook.
Beste Tina, ik hoef geen ziekte's van anderen erbij. Ik wilde ermee aangeven dat ik snap waarom die plaatsen er zijn, wat ik niet snap is dat dezelfde mensen geen reden zien waarom iemand anders daar zou kunnen staat.