GRIP 2 (vliegtuig Delta604 in problemen en veilig geland) Schiphol 04-03-2013

Auteur Topic: GRIP 2 (vliegtuig Delta604 in problemen en veilig geland) Schiphol 04-03-2013  (gelezen 7979 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland

Foto: @Secureinair /  http://pic.twitter.com/bWWWtO62w1

Voor een vliegtuig met motorproblemen vind ik dat 'ie nog best veel over bewoond gebied vliegt..  :-\
Assumption is the mother of all fuck-ups


arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Er is bijna geen andere optie dan boven bewoond gebied. Het Markermeer is niet zo heel groot en je zit dan ook nog redelijk dichtbij de holding boven ARTIP(Lelystad) En daarbij moesten ze het doen met 1 motor.
@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Voor een vliegtuig met motorproblemen vind ik dat 'ie nog best veel over bewoond gebied vliegt..  :-\
Ja, maar dat doe je bij Schiphol per definitie. Als ik het zo bekijk dan heeft hij juist wel de grootste plaatsen vermeden en is hij alleen over Purmerend en wat kleinere plaatsen gevlogen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Daarbij moet de baan ook wel beschikbaar zijn als landingsbaan. Iets wat dus ook niet helemaal goed ging met de bijlmercrash
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Zojuist is DAL604 weer vertrokken vanaf Schiphol. Weet niet of dit met een vervangend toestel is. Flightradar24.com


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Voor een vliegtuig met motorproblemen vind ik dat 'ie nog best veel over bewoond gebied vliegt..  :-\

Het grootste deel is over dun bevolkt gebied gegaan, alleen in de randstad niet, maar ja daar heb je ook weinig keuze als je op de polderbaan moet uitkomen om te landen. O0


sks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Over de KL1623 wordt inmiddels gerapporteerd op Avherald.com: Incident: KLM B738 at Amsterdam on Mar 4th 2013, smoke in cockpit and cabin.
A KLM Boeing 737-800, registration PH-BGA performing flight KL-1623 from Amsterdam (Netherlands) to Milan Linate (Italy), was in the initial climb out of Amsterdam's runway 18L when the crew donned their oxygen masks, stopped the climb at 2000 feet reporting smoke in the cockpit and cabin and advising they would evacuate the aircraft on the runway.
Vanwege copyrights, maar een deel van het artikel. Lees het geheel op http://www.avherald.com/h?article=45ea765f&opt=0


Reeve

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Zojuist is DAL604 weer vertrokken vanaf Schiphol. Weet niet of dit met een vervangend toestel is. Flightradar24.com

De DAL604 is uitgevoerd met een andere machine de N860NW

De machine met het motor probleem was de N807NW


sks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Over Delta604 wordt inmiddels ook gerapporteerd op Avherald.com: Incident: Delta A333 at Amsterdam on Mar 4th 2013, engine problem
A Delta Airlines Airbus A330-300, registration N807NW performing flight DL-604 from Amsterdam (Netherlands) to Mumbai (India), was climbing out of Amsterdam's runway 18L when the crew stopped the climb at FL110 declaring emergency reporting problems with the right hand engine (PW4168A) and requested to return to Amsterdam's runway 18R.
Vanwege copyrights niet het hele artikel geplaatst. Lees het verder op http://www.avherald.com/h?article=45ea7876&opt=0


sks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Schiphol Incidenten @112Schiphol

Groot Vooralarm Schiphol: Delta 604 in de problemen. Gaan zometeen landen op de Polderbaan. Gaan op de baan evacueren.
11:11am · 4 Mar 13

Als ik de Avherald mag geloven (en meestal is de informatie daar goed) was de op handen zijnde evacuatie dus vanwege het KLM toestel en niet vanwege Delta. Ben nu wel benieuwd voor welk toestel alle hulptroepen zijn opgetrommeld (en of ze dan wel naar de juiste uitgangsstelling zijn gedirigeerd). Wie kent Schiphol op zijn duimpje en kan hier meer over vertellen?