Middelbrand (scheepsbouwer Royal Van Lent) Julianalaan - De Kaag 06-03-2013

Auteur Topic: Middelbrand (scheepsbouwer Royal Van Lent) Julianalaan - De Kaag 06-03-2013  (gelezen 4773 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
p2kflex
13:58:28 06-03-13GROUP-1Prio 1 Brandweerkazerne KAG JULIANALAAN 3 KAG Industriebrand onderhoud/rep. (Middelbrand) (VK: 3) 66593 66841 1230
MB1503013BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (OvD Leiden e.o.)
MB1503560BRW Hollands Midden (Sassenheim) (Korpsalarm)
MB1503750BRW Hollands Midden (de Kaag) (Korpsalarm)
MB1503751BRW Hollands Midden (de Kaag) (Operationeel Bevelvoerder)
MB1503970BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Persvoorlichter Regio)
MB1504396BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode Nieuwkoop - Kaag en Braassem)
MB1504416BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Clustercommandant Nieuwkoop - Kaag en Braassem)
MB1505631Veiligheidsregio Hollands Midden (Burgemeester Kaag en Braassem)
MB1533999Politie Veiligheidsregio Hollands Midden (PersInfo)






Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Leuke lokatie, volgens mij zit die kazerne op Kaageiland. Laatst nog geweest, dan moet je met het pontje...


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
14.25 #brand #kaag was in een aangrenzende ruimte van de brandweerkazerne. Brand is inmiddels uit.


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Even een vraag, wellicht is hij overbodig, maar ik vraag me echt af hoe dit kan. Hoe kan een brandweerkazerne nou op een eilandje zitten? Moet men dan niet bij elke uitruk eerst het pontje reserveren? Of zie ik het compleet verkeerd?

Lijkt me niet echt handig, tenzij natuurlijk je eigen kazerne in de brand staat  98uiye
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Even een vraag, wellicht is hij overbodig, maar ik vraag me echt af hoe dit kan. Hoe kan een brandweerkazerne nou op een eilandje zitten? Moet men dan niet bij elke uitruk eerst het pontje reserveren? Of zie ik het compleet verkeerd?

Denk dat je het verkeerd ziet. Enerzijds vermoed ik dat de kazerne juist primair voor Kaageiland is, anderzijds vaart dat pontje continu heen-en-weer, dus als men aan de 'vaste wal' moet zijn dan kost het misschien 2 minuten extra. Het is geen Texel waar we het over hebben :)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Is inderdaad een bijzondere situatie;

Deze brandweerpost is in eerste instantie bedoeld voor hulpverlening op en rond het eiland zelf.
De Kaag behoort tot de Provincie Zuid-Holland en regio Hollands Midden;

De verbinding met de "vaste wal" is via het pontje over de Ringvaart naar Buitenkaag, het meest zuidelijke puntje van de Haarlemmermeer, wat onderdeel is van de Provincie Noord-Holland en veiligheidsregio Kennemerland.

Hier is al het nodige over te doen geweest, zie ook Hulpverleningsforum > Rood: Brandweer / Brandbestrijding / Brandpreventie > Algemeen en Innovatie > Topic: Brandweer Hollands-Midden : 'Brandweer Kaageiland hoort bij Hollands Midden'
Samen sterk in de hulpverlening!


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Even een vraag, wellicht is hij overbodig, maar ik vraag me echt af hoe dit kan. Hoe kan een brandweerkazerne nou op een eilandje zitten? Moet men dan niet bij elke uitruk eerst het pontje reserveren? Of zie ik het compleet verkeerd?

Lijkt me niet echt handig, tenzij natuurlijk je eigen kazerne in de brand staat  98uiye

Denk inderdaad dat je het, zoals Hunter al een beetje zegt juist verkeerd om ziet. Kaag eiland bevat meerdere bedrijven en nog heel wat woningen en enkele boerderijen. Om er daar, ongeacht het varen van het veer, op tijd op locatie te zijn is er een kleine kazerne ingericht in een verzamelgebouw. Met (ik vermoed) 1TS om bij de meeste incidenten uit de voeten te kunnen. Mocht de brand op de vaste wal zijn, en stel dat het veer niet vaart, dan zijn Sassenheim en Roelofarendsveen vlakbij, met een beter uitgeruste kazerne. Ook als er meer loos zou zijn op het eiland kunnen zij al snel ondersteuning bieden, al moeten zij dan natuurlijk wel over het veer, dat overigens 24/7 vaart.


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek


viffer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135