Tja, wedstrijden zijn wel erg leuk, maar als dat betekend dat je vervolgens een restdekkingsprobleem gaat krijgen door een uitruk moet je je toch gaan afvragen wat er niet goed gaat. Het maakt opzich niet uit wat je allemaal aan materieel wegstuurt naar die wedstrijden. Maar laat in dit soort gevallen er geen 12 minuten over heen gaan om erachter te komen dat je geen middelbrand meer aan kan. En er vervolgens de 2e TS toch vanuit Utrecht moet komen. Hoevelaken heeft niet voor niets de eerste uitruk op dat gebied. Amersfoort is opdat moment wel even onderweg. Zeker nog eens 10 minuten vanaf alarmering. Had het dan vooraf duidelijk gemaakt dat er gedurende die dag wedstrijden zijn, en vraag dan meteen vooraf of er bij opschaling meteen vanuit de VRU meegereden kon worden.
Ik vraag mij af of je over onderbezetting kunt spreken wanneer Nijkerk naar deze brand was uitgerukt als 2de eenheid. De vrijwilligers uit Zwartbroek kunnen snel in alle 3 de kernen van de Gemeente Nijkerk zijn. Sterker nog, Nijkerkerveen en een gedeelte van Nijkerk is al gebied van Zwartebroek. Niet alles zou binnen de 6 minutennorm gehaald worden. Maar Zwartebroek is snel genoeg om de gemeente Nijkerk af te dekken. Voor een eventuele 2de TS bij een 2de Incident zou Voorthuizen, Putten of Bunschoten gealarmeerd kunnen worden. Dekking in die regio is dus niet het probleem lijkt mij.
Er treed ook een vreemde situatie op doordat de 2de TS van Hoevelaken buiten dienst staat. Dat is al een bijzondere omstandigheid, en wedstrijden zijn dat natuurlijk ook. Er had alleen misschien beter over gecommuniceerd kunnen worden.
Klopt het echter echt dat Hoevelaken de eerste TS leverde? Buiten het feit dat ze in de auto van Nijkerk reden waren ze bij lange na niet zo snel terplaatse als wat Firefighter1970 suggereerde.