GRIP 2 Zeer grote hulpverlening (vreemde lucht) Echtelsedijk - Tiel 06-03-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote hulpverlening (vreemde lucht) Echtelsedijk - Tiel 06-03-2013  (gelezen 8287 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Ze waren geen rampenzender, alleen nieuwszender (er zijn ook geen WAS-sirenes ingeschakeld). Op de dijk was toen al niets meer te ruiken, maar in de binnenstad kennelijk nog wel.

Iedere keer werd het normale programma onderbroken en gebruikte de presentator de woorden dat ze namens de veiligheidsregio moeten doorgeven dat ramen en deuren gesloten moeten worden. Het is niet raar als men dan denkt dat het een soort rampenzender is en werkt nogal verwarrend als na het volgende stukje muziek weer een interview is een bewoonster van Tiel die zegt dat er niets aan de hand is.

Ik ben geen expert of brandweerhobbyist maar gewoon een simpele burger die de regionale radio aan had staan.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Iedere keer werd het normale programma onderbroken en gebruikte de presentator de woorden dat ze namens de veiligheidsregio moeten doorgeven dat ramen en deuren gesloten moeten worden. Het is niet raar als men dan denkt dat het een soort rampenzender is en werkt nogal verwarrend als na het volgende stukje muziek weer een interview is een bewoonster van Tiel die zegt dat er niets aan de hand is.

Ik ben geen expert of brandweerhobbyist maar gewoon een simpele burger die de regionale radio aan had staan.
Het kan zijn dat de veiligheidsregio inderdaad heeft gevraagt om via de radio enkele updates te geven, aangezien men toch wil weten wat er aan de hand is. Opzich best goed, zeker omdat dit soort zaken niet dagelijks voor komen.