GRIP 2 Zeer grote hulpverlening (vreemde lucht) Echtelsedijk - Tiel 06-03-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote hulpverlening (vreemde lucht) Echtelsedijk - Tiel 06-03-2013  (gelezen 8287 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Ze waren geen rampenzender, alleen nieuwszender (er zijn ook geen WAS-sirenes ingeschakeld). Op de dijk was toen al niets meer te ruiken, maar in de binnenstad kennelijk nog wel.

Iedere keer werd het normale programma onderbroken en gebruikte de presentator de woorden dat ze namens de veiligheidsregio moeten doorgeven dat ramen en deuren gesloten moeten worden. Het is niet raar als men dan denkt dat het een soort rampenzender is en werkt nogal verwarrend als na het volgende stukje muziek weer een interview is een bewoonster van Tiel die zegt dat er niets aan de hand is.

Ik ben geen expert of brandweerhobbyist maar gewoon een simpele burger die de regionale radio aan had staan.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Iedere keer werd het normale programma onderbroken en gebruikte de presentator de woorden dat ze namens de veiligheidsregio moeten doorgeven dat ramen en deuren gesloten moeten worden. Het is niet raar als men dan denkt dat het een soort rampenzender is en werkt nogal verwarrend als na het volgende stukje muziek weer een interview is een bewoonster van Tiel die zegt dat er niets aan de hand is.

Ik ben geen expert of brandweerhobbyist maar gewoon een simpele burger die de regionale radio aan had staan.
Het kan zijn dat de veiligheidsregio inderdaad heeft gevraagt om via de radio enkele updates te geven, aangezien men toch wil weten wat er aan de hand is. Opzich best goed, zeker omdat dit soort zaken niet dagelijks voor komen.
En de veiligheidsregio heeft toch behoorlijk wat uit de kast getrokken om oorzaak te vinden en eventuele gevolgen te onderzoeken. Over het algemeen blijf je niet onopgemerkt als je met een rode brandweerauto  door de straten rijdt, en ook nog eens metingen verricht. Mensen gaan toch vragen stellen. ;)


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
En wat is dit dan?
p2kflex
15:32:13 06-03-13GROUP-2PRIO 2 ECHTELDSEDIJK 50 TIEL DV Meting (Soort meting: gas) (GRIP: 1) (Meetploegen: zeer groot) ROEPNAAM 9825
GRIP 10903100BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode)
GRIP 10903200BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (GMS Koppelcode)
GRIP 10903505BRW Gelderland-Zuid (Druten) (Meetploeg)


WVD kent geen opschalingen

Maar een zeer grote hv bestaat uit minimaal 4x TS. Die heb ik niet geteld.

Je kan gewoon zeggen:
Meetploeg klein: 1x WVD
Meetploeg middel: 2x WVD
etc.

Waarom zou dit niet kunne?
Er staat namelijk ook: Meetploegen: zeer groot.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Verkeerspost Tiel ontruimd om stank

Verkeerspost Tiel ontruimd om stank
TVGelderland·      
Gepubliceerd op 6 mrt 2013

Stankoverlast in centrum Tiel voorbij

Stankoverlast in centrum Tiel voorbij
TVGelderland·    
Gepubliceerd op 6 mrt 2013
Samen sterk in de hulpverlening!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Maar een zeer grote hv bestaat uit minimaal 4x TS. Die heb ik niet geteld.

Je kan gewoon zeggen:
Meetploeg klein: 1x WVD
Meetploeg middel: 2x WVD
etc.

Waarom zou dit niet kunne?
Er staat namelijk ook: Meetploegen: zeer groot.
Er is al ik weet niet hoe vaak gezegt niet al te strak aan P2000berichten te blijven hangen. Het zal niet de eerste keer zijn dat de kwalificatie groter is dan wat er in de melding staat. En neem van mij als WVDer nu maar aan dat voor de WVD er geen opschaling bestaat.