Een ambulanceverpleegkundige kan dat ook niet aan je neus zien. Bovendien is het voor hen ook niet bij te houden wat er allemaal is.
Overigens is het maar zeer de vraag wat de meerwaarde is. Als ebho-er beschik je maar over twee handen en een verbandtas.
Wil je meer ga dan beginnen aan studie voor verpleegkundige of bij een professionele organisatie die hulpverlening bij evenementen doet.
Nee dat kan een ambulance verpleegkundige ook niet zien daarom kan je ook niet zeggen dat we allemaal maar jankende EHBO'ers zijn.
Ik ben al jaren verpleegkundige met een fatsoenlijke opleiding maar op een evenement ben ik maar een EHBO 'er dat klopt en ik heb inderdaad niet meer dan mijn verbandtas, daar moet ik het mee doen. En dat zal ik ook doen, op dat moment heb ik er niks aan dat ik wel een bloeddruk kan meten en een hartritme kan lezen, want ik heb de middelen daar niet voor. Maar ik doe wat mij te doen staat volgens de regels van de EHBO. En ja sorry als ik er dan soms een medische term doorheen gooi.
En daarbij zijn er genoeg ambulanceteams die het wel netjes oplossen en elkaar in hun waarde laten, dus het kan ook op een andere manier, en inderdaad soms is het ook niet nodig om een overdracht te doen.
Het jammere van deze discussie is dat het meeste waarschijnlijk voortkomt uit frustratie uit de dagelijkse praktijk waarbij EHBO'ers wel het hele sosa boekje willen opnoemen... Deze mensen kent iedereen wel en helaas verpesten deze het wel voor de andere......
Zolang iedereen het bij zijn of haar vakgebied houdt en elkaar daarin kan respecteren zal er niet zoveel aan de hand zijn.
Het oranje kruis loopt inderdaad achter op de internationale collega's zelf brandweer Nederland krijgt tegenwoordig les in de abc methodiek en alles eromheen