Overdracht van EHBO aan ambulanceverpleegkundige

Auteur Topic: Overdracht van EHBO aan ambulanceverpleegkundige  (gelezen 49358 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #60 Gepost op: 9 maart 2013, 19:17:49
Er is ook niemand hier die iets heeft geroepen dat jullie allemaal jankende EHBO-ers zijn. Jij maakt dat er van en praat dan nog over lekker respectvol.
Oww
Ik heb liever dat er 1000 EHBO-ers een vervelend gevoel aan over houden dan dat er 1 ambulanceverpleegkundige een vervelend gevoel aan over houdt omdat hij bij de baas moest komen vanwege een jankende EHBO-er.


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #61 Gepost op: 9 maart 2013, 19:19:21
Helemaal mee eens, maar geldt dit ook niet voor een aantal ambulancemedewerkers.... ;)

RemRoof
Absoluut! Zie het andere topic over complicatieregistratie ;).
Ook in de medische wereld kan zelfreflectie nog verder worden ontwikkeld, al is men daar al behoorlijk mee bezig.


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #62 Gepost op: 9 maart 2013, 19:20:07
Oww
Oww, zoals al door 024 gezegd, ze zei het niet tegen de groep, maar tegen die ene klager...


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #63 Gepost op: 9 maart 2013, 19:22:30
Absoluut! Zie het andere topic over complicatieregistratie ;).
Ook in de medische wereld kan zelfreflectie nog verder worden ontwikkeld, al is men daar al behoorlijk mee bezig.

Misschien goed dat er eens naar het onderwijs wordt gekeken. Daar is het gewoon wetgeving. Ik ben wettelijk verplicht om aan te tonen hoe ik werk aan mijn ontwikkeling als docent door middel van zelfreflectie.

Het onderwijs is zo gek nog niet 098uo

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #64 Gepost op: 9 maart 2013, 19:23:17
Oww

Jij moet je onderhand eens diep gaan schamen. Uiteraard zal je dit wel weer posten op eigen titel en later vandaag mij weer afstraffen als moderator. Jij post wederom 1 regel die je uit de context haalt. Post eens de hele alinea en de term jankende EHBO-er komt in een ander daglicht te staan.

Inderdaad sommige mensen worden kotsmisselijk van mij, ik wordt kotsmisselijk van jou. Ik neem aan dat het niet verwijderd gaat worden want het bericht van ander forumlid die kotsmisselijk van mij worden mocht ook blijven staan.


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #65 Gepost op: 9 maart 2013, 19:26:29
Er is ook niemand hier die iets heeft geroepen dat jullie allemaal jankende EHBO-ers zijn. Jij maakt dat er van en praat dan nog over lekker respectvol.

Ik had het heel specifiek over de EHBO-er die meent te moeten gaan klagen  bij een werkgever over de ambulanceverpleegkundige omdat de ambulanceverpleegkundige hem niet of amper heeft willen aanhoren.

Ja mijn fout je had het over 1 persoon, maar dan nog vind ik die zin niet respectvol nee
Nurse powerrrrr


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #66 Gepost op: 9 maart 2013, 19:27:10
Het Nederlandse Rode kruis traint haar evenementenhulpverleners middels de Cursus evenementenhulpverlening in de ABCDE methodiek, MIST en AMPLE. Dit doet zij om gestructureerde hulpverlening te bieden op haar evenementen en duidelijke communicatie te promoten. Ook leveren ABCDE, MIST en AMPLE een houvast voor de hulpverlener.

Ook in de HOC opleiding tot SIGMA lid worden bovengenoemde methodieken geleerd.

In herhalingslessen voor de evenementenhulpverleners komen ook op steeds meer plekken de methodieken terug.

De motivatie hierbij is m.i. niet het meer willen doen, maar het beter structureren van je werkwijzen en dus ook meer aansluiten op de methodieken van Professionals, en dus beter kunnen communiceren met Meldkamer, en Ambulancehulpverleners.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #67 Gepost op: 9 maart 2013, 19:28:50
Jij moet je onderhand eens diep gaan schamen. Uiteraard zal je dit wel weer posten op eigen titel en later vandaag mij weer afstraffen als moderator. Jij post wederom 1 regel die je uit de context haalt. Post eens de hele alinea en de term jankende EHBO-er komt in een ander daglicht te staan.

Inderdaad sommige mensen worden kotsmisselijk van mij, ik wordt kotsmisselijk van jou. Ik neem aan dat het niet verwijderd gaat worden want het bericht van andere forumleden die kotsmisselijk van mij worden mocht ook blijven staan.
Ik denk dat het dan wijzer is om bij je zelf eens na te gaan hoe het komt dat je elke keer in conflict raakt met je medeforumleden. Je hoeft het zeker niet eens te zijn met elkaar, maar een andere toonzetting kan heel verhelderend werken.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #68 Gepost op: 9 maart 2013, 19:29:55
...

De motivatie hierbij is m.i. niet het meer willen doen, maar het beter structureren van je werkwijzen en dus ook meer aansluiten op de methodieken van Professionals, en dus beter kunnen communiceren met Meldkamer, en Ambulancehulpverleners.

kijk, het is dus een hulpmiddel om de "leken"hulp een structuur te geven. Dit had overigens ook een andere structuur kunnen zijn.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #69 Gepost op: 9 maart 2013, 19:33:09
Ik denk dat het dan wijzer is om bij je zelf eens na te gaan hoe het komt dat je elke keer in conflict raakt met je medeforumleden. Je hoeft het zeker niet eens te zijn met elkaar, maar een andere toonzetting kan heel verhelderend werken.

De toonzetting van wie???  Actie -reactie etc.

Het valt mij toch regelmatig op dat er weinig zelfreflectie is bij sommigen en het vooral bij de ander neerleggen. Communicatie is echter wederkerig anders is er geen communicatie. Maar goed, dat hoef ik hier natuurlijk niet uit te leggen.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.