Ik zie het probleem niet. Het gaat meer over omgangsvormen en opvoeding dan over verschil in kennis en kunde, tijdsgebrek of prioriteiten stellen. Als ik als ambulanceverpleegkundige een ehbo-er aantref, dan ben ik heus niet te beroerd om eens te luisteren naar wat hij te melden heeft. Waarom zou ik moeilijk doen? Ik wordt er niet minder van.
a. we zijn het gewend om te multi-tasken en informatie te verzamelen terwijl we bezig zijn, b. we moeten het zo vaak hebben van informatie van derden, dus waarom niet van de ehbo-er? c. ik bepaal zelf wel wat relevant is en wat niet.
De meeste ehbo-ers, bhv'ers weten prima wat hun grenzen zijn en het kost mij dan minder moeite om ze in hun waarde te laten, dan om arrogant te gaan lopen doen. De enkelingen die beginnen te blerren over zaken waar ze geen verstand van hebben, die zijn zo afgekapt. Daar heb ik inderdaad geen tijd voor.
@024: doe aub niet zo spastisch. Dat kost alleen maar onnodige energie.
En btw, ik heb in het verleden (dik zeven jaar geleden) met EMS gewerkt en het is een prima bedrijf. Ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn, dus mijn advies, wederom aan 024, beperk je niet tot de figuurtjes op de website, maar ga eens op een evenement kijken hoe ze het doen.