Maar jullie (Delta en 024) trekken het meteen weer door naar de anamnese. Uiteraard neem je die zelf af. Daarom denk ik aan de eenvoudig zaken die handig kunnen zijn. Natuurlijk zegt de ene patient een merknaam en de ander de stof, maar of dat nou op een papiertje staat of dat de patient het zegt (dan wel correct, danwel met fouten) lijkt me niet veel uitmaken. Dat probleem blijft dan toch wel. Ik ben altijd wel blij als het een en ander al staat uitgeschreven. Even samen nalopen voor de zekerheid, maar het gaat toch sneller dan wanneer de patient moet gaan nadenken wat hij ook alweer allemaal gebruikt. En als bij binnenkomst alle persoonsgegevens enzovoorts er al zijn is dat ook wel makkelijk. Klachten vraag je uit, maar er zit een tijdsverschil tussen het begin van een probleem en de aankomst van de eerste, hoe zal ik het noemen, fulltime hulpverlener. In die tijd veranderen klachten of vergeten mensen hoe het nou eigenlijk begon, terwijl die informatie zeer nuttig kan zijn. Wederom, geen diagnose, maar een eenvoudige beschrijving is altijd handig.
Tja, okee, faxen is het snelst. We laten die medicatie wel achterwege dan!