5 Doden bij Familiedrama in Hilversum

Auteur Topic: 5 Doden bij Familiedrama in Hilversum  (gelezen 5615 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest1564

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 16 april 2005, 15:55:47
5 Doden bij familiedrama

 
Hilversum - Aan het begin van de middag heeft zich aan de Hilvertsweg in Hilversum een familiedrama afgespeeld, waarbij waarschijnlijk 5 dodelijke slachtoffers zijn gevallen.

Volgens onbevestigde berichten zou een agent van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) in zijn woning zijn vrouw en drie kinderen doodgeschoten hebben, alvorens hij de hand aan zichzelf sloeg. De woordvoerster van de politie Gooi en Vechtstreek kan dit nog niet bevestigen of ontkennen. Onduidelijk is nog wat de aanleiding is voor het familiedrama en wat de achtergrond van het gezin is.  

Ik hoop toch niet dat het echt zo is!!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 16 april 2005, 16:07:42
Een KLPD'r is ook gewoon een mens. Waarom is een discussie over wapenbezit bij voorbaat zinloos? Als je zoiets zegt open je dus de discussie daarover.
Wel toevallig dat zoiets altijd met een vuurwapen plaatsvindt dan. Als je iemand met een keukenmes wil ombrengen zal je achter iemand aan moeten rennen, is toch iets moeilijker.

Was er niet iets dat niet over internet verkocht mag worden omdat je er zo gemakkelijk zelfmoord mee kan plegen? Geldt dat dan niet ook voor een vuurwapen?
En als een vuurwapen hetzelfde is als een keukenmes, is het dan een goed idee om de verkoop hiervan dan ook maar vrij te geven?

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 16 april 2005, 16:18:40
Op http://nieuws.geenstijl.nl/archives/2005/04/hilversumse_pol.html:

Hilversumse agent schiet gezin dood

Waar Walther al niet goed voor is...De Hilversumse KLPD-er van de verkeerspolitie ******* (46) heeft met zijn dienstwapen zijn gezin doodgeschoten en nadien zichzelf van kant gemaakt. Het schietincident vond plaats aan de Hilvertweg te Hilversum, alwaar zijn broer een Fiatgarage heeft. Er vielen vijf doden waaronder de agent zelf. Omwonenden zeggen dat de agent al enige tijd ernstige huwelijksproblemen had. Hij schoot zijn vrouw en drie jonge kinderen.


Moet dat nu met namen op het internet.....  >:(



Van nos.nl:

Gezinsdrama in Hilversum: vijf doden

HILVERSUM Bij een gezinsdrama in een woning in Hilversum zijn vijf doden gevallen. Een 46-jarige man schoot zijn vrouw en drie jonge kinderen dood en pleegde daarna zelfmoord.

Een familielid ontdekte de lichamen aan het begin van de middag. Het drama heeft zich waarschijnlijk afgelopen nacht afgespeeld. Alle lichamen lagen in bed. Het motief van de man is nog onbekend. De politie heeft de omgeving en het huis afgesloten voor onderzoek.

Buren hebben niets van de schietpartij gehoord. De familie stond bij hen niet bekend als 'probleemgezin'. De vader zou bij de verkeerspolitie werken.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 16 april 2005, 17:31:23
http://planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=568349/sc=ca67a5

Familiedrama in Hilversum
Gepubliceerd op zaterdag 16 april 2005
Door een schietpartij in Hilversum zijn zaterdag vijf doden gevallen, een vader, een moeder en drie jonge kinderen. Volgens de politie gaat het om een familiedrama.

Het lijkt er volgens een woordvoerder op dat de 46-jarige vader eerst zijn vrouw en vervolgens zijn drie zoontjes met pistoolschoten heeft gedood en daarna de hand aan zichzelf heeft geslagen. De kinderen waren allemaal onder de tien jaar.

De lichamen van het gezin werden zaterdag rond 12.30 uur door een familielid in de woning aan de Hilvertsweg ontdekt. De stoffelijke overschotten lagen daar al tussen de twaalf en 24 uur, aldus de politie. De politie was rond 14.45 uur in de woning nog bezig met onderzoek. Volgens een woordvoerder lagen alle lichamen in bed op de bovenverdieping van de woning. Buren hebben niets van de schietpartij gehoord.

De straat waar de schietpartij plaatshad, is afgesloten. Enkele geëmotioneerde buurtbewoners werden door politiemensen opgevangen en doorgestuurd naar slachtofferhulp.

Het gezin waar het om zou gaan, was volgens omwonenden ‘normaal’. De woordvoerder verklaarde dat er geen aanwijzingen waren dat het gezin problemen had. De vader zou bij de verkeerspolitie werken. Het is onbekend of hij zijn dienstwapen heeft gebruikt.

Burgemeester verbijsterd
De burgemeester van Hilversum, E. Bakker, zei zaterdag in een reactie op het familiedrama in zijn stad, verbijsterd te zijn. “Ik kan niet anders zeggen dan dat dit een ontzettend groot drama is. Het is echt verschrikkelijk wanneer zich zoiets voordoet. Iedereen binnen de gemeente is er diep van onder de indruk. Het is vreselijk.”

De eerste burger van Hilversum zegt verder het lopende politieonderzoek af te wachten. “Het rechercheteam is nog bezig met het sporenonderzoek. De komende dagen moet duidelijk worden hoe deze ramp zich heeft kunnen voltrekken.”

Drie kinderen zaten op zelfde school
De drie broertjes die door het familiedrama zijn omgekomen, zaten op dezelfde school, de Montessorischool-Zuid.

De school, die 340 leerlingen telt, probeert dit weekeinde alle ouders van het drama op de hoogte te stellen. In overleg met het Regionale Opvangteam Jeugd is een draaiboek voor de opvang van de leerlingen en leerkrachten opgesteld.

Volgens de verklaring hebben directie en leerkrachten van de school ‘met afschuw en verdriet kennisgenomen van het drama waarbij drie van hun leerlingen betrokken zijn’.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 16 april 2005, 18:45:00
Wat een mongool...
Laat hem lekker bij zichzelf beginnen en laat hem z'n gezin met rust hebben gelaten... :'(
  Ta


Elles

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 16 april 2005, 18:57:12
Vreselijk... heb er geen woorden voor...

Sterkte voor familie, vrienden en collega's...

p.s. @ Annemiek: ik stoor me aan het gebruik van het woord 'mongool' in deze.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #16 Gepost op: 16 april 2005, 18:59:00
En ik dacht dat je je wapen niet mee naar huis mocht nemen?  ::) ::) ::) Lekker opgelet weer......


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547


pluisje

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 16 april 2005, 19:12:43
ik ben dit met je eens,het is zeer triest wat hier is gebeurt.En gaan discusieren over het het wapen is zinloos.je hoort elk jaar  diverse malen dat dit soort familiedrama,s voordoen,is de sitiatie in zo,n gezin zo nijpend dat dit de enige uitweg is?Of zouden er ook andere zaken mee spelen?
Ik bedoel er zijn tegenwoordig zoveel hulpinstanties,denk aan RIAGG of jeugdzorg,waarom dit soort drastische middelen

ook een mediant of welke instelling dan ook kan hier vaak niet helpen ondersteuning geven is vaak het enige wat geboden kan worden een oplossing nooit en dan kunnen er zulke dingen gebeuren .
heel triest maar hier kan niemand wat aan doen.

pluisje


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #19 Gepost op: 16 april 2005, 19:15:07
Vreselijk... heb er geen woorden voor...

Sterkte voor familie, vrienden en collega's...

p.s. @ Annemiek: ik stoor me aan het gebruik van het woord 'mongool' in deze.

Ja sorry hoor,maar ik heb hier toch echt geen vriendelijk woord voor over en dit was het eerste wat ik zei toen ik het bericht op de radio hoorde.
That's me,wat ik denk ga ik niet verdraaien.

En ik dacht dat je je wapen niet mee naar huis mocht nemen? ::) ::) ::) Lekker opgelet weer......



Dat mag wel,met vergunning en een wapenkluis,ook een agent.
  Ta