Gister bij de ehbo oefenavond ging het over de wespensteek aan de achterkant van de keel. Een van onze EHBO-ers riep toen: ow dan maak je toch gewoon zo'n sneetje en daarna een pen erin. Heb haar de argumenten van exptert en 024 laten lezen en daarna bedacht ze dat het toch niet bedoeld was voor ons. Expert en 024 dank voor jullie antwoorden hier want anders had ik haar niet kunnen overtuigen
Ik hoop dat ontzettend veel mensen actief binnen de gelederen van de EHBO het voorbeeld van jou volgen door het uitdrukkelijk aan de kaak te stellen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het gaat om gedachtegoed dat heerst bij enkele EHBO-ers. Het komt op mij over dat heel veel instructeurs en EHBO-ers denken dat een coniotomie een vrij onschuldige maar logische handeling is in geval van nood.
Het zegt al genoeg als Owning zelfs andere EHBO-ers moet overtuigen en dit forum nodig heeft voor iemand bereid is het standpunt te gaan heroverwegen.
Ik neem aan dat het Expert net als mij niet te doen is om dankbaarheid richting ons, het is veel belangrijker te beseffen dat alle slachtoffers in de toekomst dankbaar zijn als EHBO-ers deze handelingen achterwege zullen laten.