Die valt onder het kopje: uitlokking.
Verschaffen van middelen, gelegenheid of inlichtingen om een misdrijf gemakkelijker te maken strafbaar.
Zowel de gene die inlichtingen verschaft als de uitvoerder zijn strafbaar. Weet alleen niet of dat toegepast kan worden op z'n casus.
De topic-titel luidt "Coniotomie
geen uiterst redmiddel voor EHBO-er". Ik neem aan dat jouw berichten gepost zijn met de intentie deze stelling te betwisten. Als je het wilt betwisten zul je het moeten onderbouwen.
Als agent post je duidelijk dat je de persoon in kwestie gaat aanhouden, de rest is gewoon speculeren over wat OM of een rechter zal doen. Iets wat jij helemaal niet weet of over gaat.
De conclusie is toch juist dat jij als agent de EHBO-er zal aanhouden als een verdachte van misdrijf? Voor zo ver mijn kennis strekt is iedereen die aangehouden wordt per definitie een verdachte en wordt voorgeleid aan de organen van justitie. Persoonlijk lijkt mij dat geen aantrekkelijk vooruitzicht als EHBO-er.
Als het bovenstaande juist is dan is het geen betwisten meer van de stelling maar eerder een aanvulling dat men door het uitvoeren van een coniotomie een enkele reis politiecel zal krijgen.