Brandweermotoren

Auteur Topic: Brandweermotoren  (gelezen 122428 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #230 Gepost op: 2 april 2012, 08:41:28
Ik mis volgens mij alleen nog een brandweerhelm en een ademluchttoestel, of ligt die achter het zadel?


Wel een heel gaaf voertuig voor in de stad!  O0


Merk voertuig: BMW R 1200 RT
Roepnummer: 15-9061
Kenteken: 48-MB-KB
Kazerne: Centrum
Regio: Haaglanden
Bijzonderheden: Eerste brandweermotor in Nederland

Ademlucht, in de witte spanbanden tussen de zit en de slang  O0


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #231 Gepost op: 2 april 2012, 08:58:07
Heeft hij dan ook nog een helm aan boord of is zijn motorhelm ook brandwerend?
Brandweer Papendrecht


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #232 Gepost op: 2 april 2012, 10:54:21
Heeft hij dan ook nog een helm aan boord of is zijn motorhelm ook brandwerend?
Gezien de lengte van de slang (20 of 30 meter) ga ik er niet van uit dat de motoragentbrandweerman een binnenaanval gaat opzetten. De motor is dan nu ook vooral voor buitenbrandjes en OMS-meldingen gealarmeerd, bij binnenbranden (waar de motor op dezelfde kazerne stond als een voor die binnenbrand uitrukkende TS) nog niet gezien. Zodoende ga ik er van uit dat een brandwerende helm... tsja, ik denk het niet  ;) Er is in ieder geval geen extra helm op de motor.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #233 Gepost op: 2 april 2012, 10:59:59
Wat heeft hij aan een ademluchtsetje als hij geen helm heeft om zijn masker te bevestigen? 98uiye
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #234 Gepost op: 2 april 2012, 11:01:55
Gezien de lengte van de slang (20 of 30 meter) ga ik er niet van uit dat de motoragentbrandweerman een binnenaanval gaat opzetten. De motor is dan nu ook vooral voor buitenbrandjes en OMS-meldingen gealarmeerd, bij binnenbranden (waar de motor op dezelfde kazerne stond als een voor die binnenbrand uitrukkende TS) nog niet gezien. Zodoende ga ik er van uit dat een brandwerende helm... tsja, ik denk het niet  ;) Er is in ieder geval geen extra helm op de motor.

Op het moment dat er ademlucht op ligt zal er ook een helm moeten zijn waarop de beugels van het masker bevestigd kunnen worden. Het is op de foto's op Regio15 niet heel scherp te zien, maar volgens mij zitten er bevestigingspunten. Ik neem overigens ook aan dat de motormuis brandweerman nooit alleen naar binnen gaat ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #235 Gepost op: 2 april 2012, 11:03:39
Wat heeft hij aan een ademluchtsetje als hij geen helm heeft om zijn masker te bevestigen? 98uiye

Correct my if i'm wrong

maar kan het niet een masker zijn met een spin die je dus zonder helm kan dragen. Net zo iets als de NBC-maskers bij defensie of politie.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #236 Gepost op: 2 april 2012, 11:10:16
Mooie foto's hier op het forum van de 1e dag dat deze BRWmotor ingebruik is.
Ben benieuwd of Regio15 met een speciaal item komt over deze BRWmotor en of ze de vragen die hier op het forum leven daarin meenemen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #237 Gepost op: 2 april 2012, 11:14:18
Mooie foto's hier op het forum van de 1e dag dat deze BRWmotor ingebruik is.
Ben benieuwd of Regio15 met een speciaal item komt over deze BRWmotor en of ze de vragen die hier op het forum leven daarin meenemen.

Et voila: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/13-overige/12045-motor-voor-brandweer-haaglanden  :P
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #238 Gepost op: 2 april 2012, 11:26:53
Correct my if i'm wrong

maar kan het niet een masker zijn met een spin die je dus zonder helm kan dragen. Net zo iets als de NBC-maskers bij defensie of politie.
Dat is inderdaad een optie, al beperkt het wel je mogelijkheden bij je inzet.. Maar zoals al gezegd, een binnenaanval lijkt me niet tot de opties te behoren van deze rode motormuis  O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #239 Gepost op: 2 april 2012, 11:32:10
Ademlucht, in de witte spanbanden tussen de zit en de slang  O0

Citaat
De motor is uitgerust met Fire express blussysteem. Dit blussysteem maakt gebruikt van premix (water met schuimvormend middel) en wordt aangedreven door middel van de luchtdruk van een ademluchtcilinder.

Zou die ademlucht dan niet voor het blussysteem zijn  ::)