Brandweermotoren

Auteur Topic: Brandweermotoren  (gelezen 123098 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #240 Gepost op: 2 april 2012, 11:33:32
Et voila: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/13-overige/12045-motor-voor-brandweer-haaglanden  :P

Dank je wel Arie. Alleen bedoelde ik meer zoiets als wat jullie gemaakt hebben over de uitleg van de mast van het VOA voertuig
zeg maar een videospecial over de BRWmotor waarin ook het verhaal over de ademlucht ter sprake komt o.a.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #241 Gepost op: 2 april 2012, 11:36:15
Dank je wel Arie. Alleen bedoelde ik meer zoiets als wat jullie gemaakt hebben over de uitleg van de mast van het VOA voertuig
zeg maar een videospecial over de BRWmotor waarin ook het verhaal over de ademlucht ter sprake komt o.a.

Aha op die fiets. Dat kost idd wat meer voorbereidingstijd. :) Zal het er binnen de redactie over hebben.  :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #242 Gepost op: 2 april 2012, 11:36:29
Zou die ademlucht dan niet voor het blussysteem zijn  ::)

Als je goed naar de onderstaande foto kijkt zie je 2 ademluchtflessen zitten waarbij ik vermoed dat de onderste voor het blussyteem is en de bovenste een rugpand heeft om om te hangen als het nodig is.

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #243 Gepost op: 2 april 2012, 11:38:56
Aha op die fiets. Dat kost idd wat meer voorbereidingstijd. :) Zal het er binnen de redactie over hebben.  :)

Ja op die (motor)fiets Arie  ;D
Dacht dat je me in 1e instantie wel begreep maar voor de zekerheid maar de VOA uitleg erbij gezet.
Snap dat zoiets tijd nodig heeft. Ben heel benieuwd in ieder geval.

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #244 Gepost op: 2 april 2012, 12:02:00
Dat is inderdaad een optie, al beperkt het wel je mogelijkheden bij je inzet.. Maar zoals al gezegd, een binnenaanval lijkt me niet tot de opties te behoren van deze rode motormuis  O0

Maar met ademlucht hoef je niet perse een binnenaanval te doen. Buiten kun je ook ademlucht nodig hebben voor een inzet.  ::)
Brandweer Papendrecht

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #245 Gepost op: 2 april 2012, 12:08:34

Maar met ademlucht hoef je niet perse een binnenaanval te doen. Buiten kun je ook ademlucht nodig hebben voor een inzet.  ::)
Heb nergens beweerd dat het niet zo is, maar een brandwerende helm is binnen áltijd nodig en buiten niet.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #246 Gepost op: 2 april 2012, 12:16:21
Wellicht is de bovenste gewoon een extra fles voor het blussysteem voor zodra de eerste leeg is. Het lijkt me niet dat een motorbrandweerman alleen een plek opzoekt waar ademlucht nodig is....

Vigilant

• Senior gebruiker
Reactie #247 Gepost op: 2 april 2012, 13:56:15
Mij lijkt het dat je bij de gemiddelde autobrand ook best ademlucht kan gebruiken. En een autobrand binnen de perken houden lijkt me net een bedoeling van deze motor.

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #248 Gepost op: 2 april 2012, 14:04:24
Mij lijkt het dat je bij de gemiddelde autobrand ook best ademlucht kan gebruiken. En een autobrand binnen de perken houden lijkt me net een bedoeling van deze motor.

Dat gaat 'm denk ik niet worden. Als je een echte autobrand hebt red je het niet met een paar litertjes water hoor... ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Delta00

• Forum gebruiker
Reactie #249 Gepost op: 2 april 2012, 15:57:09
Dat gaat 'm denk ik niet worden. Als je een echte autobrand hebt red je het niet met een paar litertjes water hoor... ;)

Dat gaat hem dus wel worden, want het water is in combinatie met schuimvormend middel uitstekend geschikt voor autobranden  98uiye
Het één en ander is al uitgebreid getest in Barneveld.

Delta00