Brandweermotoren

Auteur Topic: Brandweermotoren  (gelezen 121967 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #290 Gepost op: 14 december 2012, 09:24:10
De brandweermotor schiet hier te kort, maar een siv 2 of 4 had hier toch goed werk kunnen verrichten?  98uiye
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #291 Gepost op: 16 december 2012, 14:08:18
Het niet dichtdoen van de helm of niet dragen van ademlucht, heeft op zich niets met het project te maken. Da's de keuze van de betrokken hulpverlener, aangezien het materiaal wel aanwezig is.

Wat ik opmerkelijker vind is dat het materiaal niet in staat is om een motorbrand te blussen, terwijl we toch vaak filmpjes zien waarbij zogezegd met 20 liter water een autobrand geblust kan worden.

In de de VS gooit men op een autobrand trouwens gewoon LD of een trashline, al weet ik niet op hoeveel druk/debiet deze laatste werkt.


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #292 Gepost op: 17 december 2012, 12:22:12
Met 20 ltr een autobrand blussen lukt prima. Tenminste... als dat een oefenwrak is, geheel gestript en voorzien van 2 houten pallets als brandstof. Goed voor de demo's aan de bobo's om te laten zien dat het wel kan, 1 of 2 man voor de autobrand. Maar niet als het een "echte" auto is met alle kuststoffen, evt. lading e.d. wat voor een veel grotere vuurbelasting en dito rookontwikkeling zorgt. 't Is maar wat je wilt laten zien, of de mensen wilt laten geloven...


Steve the Kiwi

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #293 Gepost op: 12 maart 2013, 12:25:38


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #294 Gepost op: 1 april 2013, 15:29:31
p2kflex
15:25:05 01-04-13-ALPHA-PRIO 1 Binnenbrand (groot) V.d. Mark Burgerdijkseweg 17 DL 9061 2678LP
GB1500605BRW Haaglanden (Den Haag Centrum) (Motor 9061)
die komt ook z'n 5 kilo poederblussertje met prio 1 brengen denk ik  ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #295 Gepost op: 1 april 2013, 15:31:26
die komt ook z'n 5 kilo poederblussertje met prio 1 brengen denk ik  ;D
Toch weer een extra flesje ademlucht...  0098


Rewind

  • HV-geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #296 Gepost op: 1 april 2013, 15:38:08
die komt ook z'n 5 kilo poederblussertje met prio 1 brengen denk ik  ;D
Toch weer een extra flesje ademlucht...  0098
Ik ben als inwoner van de betreffende gemeente anders best blij dat de beste man ter plaatse komt. De locatie van het autobedrijf is zeer slecht bereikbaar voor het arsenaal van opgeroepen voertuigen. Ik voorzie inzet vanaf twee zijden (Burgemeester Crezeelaan en Burgerdijkseweg) dus ik snap niet waarom er zoveel smileys tevoorschijn worden gehaald als er een extra officier opgeroepen wordt.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #297 Gepost op: 1 april 2013, 15:39:14
Ik ben als inwoner van de betreffende gemeente anders best blij dat de beste man ter plaatse komt. De locatie van het autobedrijf is zeer slecht bereikbaar voor het arsenaal van opgeroepen voertuigen. Ik voorzie inzet vanaf twee zijden (Burgemeester Crezeelaan en Burgerdijkseweg) dus ik snap niet waarom er zoveel smileys tevoorschijn worden gehaald als er een extra officier opgeroepen wordt.
Herstel: het is een bevelvoerder zonder bemanning.


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #298 Gepost op: 1 april 2013, 15:40:18
Ik ben als inwoner van de betreffende gemeente anders best blij dat de beste man ter plaatse komt. De locatie van het autobedrijf is zeer slecht bereikbaar voor het arsenaal van opgeroepen voertuigen. Ik voorzie inzet vanaf twee zijden (Burgemeester Crezeelaan en Burgerdijkseweg) dus ik snap niet waarom er zoveel smileys tevoorschijn worden gehaald als er een extra officier opgeroepen wordt.

Met hetgeen wat deze 'officier' (lees: bevelvoerder op motor) aan boord heeft kan hij weinig bergen verzetten ter plaatse... Hij kan best ingezet worden, maar niet bij incidenten van deze omvang.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #299 Gepost op: 1 april 2013, 15:42:12
Onzin.. hij is een extra paar ogen en ervaring aan de buitenkant.. het gaat echt niet alleen om zn blusinstallatie die hij bij zich heeft.. kijkt niemand verder dan die tanks?