Wat ik hier meer uit proef met de opmerking dat onder 'sommige' brandweerlieden vragen zijn over de toegevoegde waarde van een brandweermotor bij een grootschalig incident er een dreiging lijkt te zijn van 'broodroof'.
Ik zou niet weten in welke vorm een motorbevelvoerder bij een dergelijk incident als broodroof gezien zou kunnen worden. Ik stel slechts vragen bij de inzet van de motorbevelvoerder bij een grote inzet
Volgens mij lees ik hieruit dat dit de persoonlijke mening is van de 'poster' van dit bericht en dat hiermee de inzet van een brandweermotor bij dergelijke incidenten ter discussie wordt gesteld.
Niet alleen mijn mening, er zijn er (zoals je in voorgaande berichten kan zien) meerdere die zich e.e.a. afvragen.
Wanneer de inzet van de brandweermotor in het hedendaagse perspectief wordt bezien (al is het nog een pilot) dan denk ik dat dit wel eens een 'blijvertje' kan zijn.
Wat zijn de argumenten waarom de motorbevelvoerder na de pilotperiode zal blijven? Ben ik gewoon benieuwd naar hoor, ik heb geen rapporten over de inzet gezien tot nu toe
. Ik kan me namelijk voorstellen dat in plaats van een bevelvoerder een OvD op de motor rond gaat rijden. Op die manier heb je, net als bij de ambulancedienst in Den Haag, namelijk iemand die zelfstandig handelingen kan uitvoeren en in de coördinatie belangrijk is...
We kunnen naar mijn idee dan ook beter kijken naar de meerwaarde die een (brandweermedewerker op de) motor kan leveren dan dit bij voorbaat onder een -wellicht enigszins negatief getinte- loep te leggen.
Natuurlijk, maar laat rapporten of waardevolle inzetten dan de maatstaf zijn om te kijken of er een meerwaarde is, niet de emotie. Ik heb nooit gezegd dat de motorbevelvoerder bij dit incident geen meerwaarde zal hebben gehad, ik vraag me slechts af wat die meerwaarde is geweest
Jongens jongens wat een discussie, die MOB is een pilot, dus ik snap niet waarom die vragen er zijn..
Pilot betekent niet anders dan een proef, ontdekken...
Dus over een pilot hoeven geen vragen gesteld te worden? Over iedere pilot worden vragen gesteld (TS4/SIV) en wordt bekeken of deze effectief is........