. En snel stoppen met al die pilots? Wanneer we die insteek reeds honderd jaar geleden hadden gehanteerd liep je nu waarschijnlijk nog achter de door paarden getrokken pompspuit. Volgens mij hebben pilots in deze tijd juist kans van slagen omdat wij ons geld beter kunnen besteden (zonder hierbij in te boeten op veiligheid van hulpverleners).
Alleen hadden we honderd jaar geleden geen crisis, en geen gemeentes en veiligheidsregio's die links of rechtsom willen bezuinigen op de brandweer. En kunnen we het geld op dit moment beter besteden, in betere tijden kunnen we altijd weer eens verder kijken.
Dat je de opmerking over 'broodroof' nergens terug zag komen klopt, ik vermelde deze term in mijn reactie. Het is mij bekend dat veel brandweerlieden niet 'blij' worden van SIV initiatieven of brandweermotoren omdat dit de inzet van de reguliere TS-en niet ten goede komt. Of je je af kunt vragen wat de motor inzet bij een dergelijke brand is? Volgens mij is deze vraag in het geheel niet aan de leden van dit forum, maar aan de regio die deze motor faciliteert. Jou keuze zou zijn... Het is niet jou keuze, het is de keuze van de brandweer Haaglanden.
Klopt, we worden niet blij van al die SIV projecten. Redenen te over hier op het forum vermeld.
En waarom zouden wij ons niet mogen afvragen wat de inzet van die motor is bij zo,n brand? Wij zijn benieuwt naar de achterliggende gedachte daarvan, wellicht zit er wel een hele goede gedachtegang achter. Vragen mogen er toch gesteld worden?