Ongeval (personenauto onder vrachtwagen) A28 - Leusden 12-03-2013

Auteur Topic: Ongeval (personenauto onder vrachtwagen) A28 - Leusden 12-03-2013  (gelezen 7199 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2013, 01:33:31
Tja vrachtwagens zijn relatief smal en hoog. Waarbij de zware belading ook nog vrij hoog zit.... tuurlijk wil dit rollen. Een lege trailer is door zijn veel lagere zwaartepunt doorgaans moeilijker (dynamisch, rijdend) te rollen.

Maar goed... nee het is niet iets wat een vrachtwagen ineens spontaan uit zichzelf doet. Maar of dat een fout van de chauffeur is, technisch mankement, onheil van buiten.... tja dat is aan de VOA om te bepalen  O0


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2013, 01:57:05
Gezien hoe de vrachtwagen ligt denk ik dat de vrachtwagen plotseling het stuur hard naar links heeft gegooid, en dat de aanhanger de harde bocht niet geaccepteerd heeft en een eigen leven is gaan leiden. Waarom de vrachtwagen zo fel heeft ingestuurd weet ik dan weer niet. Mogelijk plotseling file? Aanrijding voor de vrachtwagen. Ik weet het niet.

Gezien de auto die er onder ligt, misschien plotseling remmen van die personenauto met aanhanger, blijft speculeren.
Als ik die vrachtwagen bekijk zat deze met name aan de achterzijde vol met wijn en voorin meer licht spul, als je dan een onverwachts moet remmen en uitwijken gaat zo'n span hele rare bewegingen maken door een slechte lastverdeling* en zeker in combinatie met het heuvel af rijden wat op dit deel van de A28 het geval is.

* Volgens de wet is op dat moment de as last verdeling goed en mooi verdeelt over de assen.


stefan1988

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #12 Gepost op: 14 maart 2013, 19:09:55
Wat ik me afvraag: hoe krijgt de vrachtwagen (beladen) het voor elkaar om op zijn kant te gaan met dit gewicht.

Zou toch niet mogelijk moeten zijn ?

Scharen oke... maar op zijn kant.   moet je volgens mij vrij veel voor doen.

Of was men tijdens het rijden met iets anders bezig... de weg nodigt wel uit :)

als je bekijkt hoe dat de auto geladen is, voorin staat allemaal licht spul, en achterop al de wijnen, hoef je niet veel voor te doen, om die auto aan het zwabberen te krijgen


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #13 Gepost op: 14 maart 2013, 19:12:11
als je bekijkt hoe dat de auto geladen is, voorin staat allemaal licht spul, en achterop al de wijnen, hoef je niet veel voor te doen, om die auto aan het zwabberen te krijgen

Hoe kun jij concluderen dat er voorin licht spul stond? Je weet toch niet wat er in die dozen zit?


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #14 Gepost op: 14 maart 2013, 19:24:37
Hoe kun jij concluderen dat er voorin licht spul stond? Je weet toch niet wat er in die dozen zit?

Dit word denk ik vooral gebaseerd op de laatste foto. Je ziet een pallet met Cereals zitten, en over het algemeen is dit zwaarder als wijn. Wat er voor de rest voorin zit is inderdaad gokwerk.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #15 Gepost op: 14 maart 2013, 19:26:21
Hoe kun jij concluderen dat er voorin licht spul stond? Je weet toch niet wat er in die dozen zit?

Oh nee, als ik dozen zie van cornflakes zie, weet ik uit ervaring dat dat spul erg licht is of zie ik dat verkeerd.
En door ervaring als oud chauffeur bij bakker logistiek weet ik ook dat in die bruine doosjes biscuit of andere koek zit ook lang niet zo zwaar als glazen flessen met wijn.
Voor de beeldvorming de pallets aan de voorzijde wegen maximaal 200 tot 250 kg per palletplaats, terwijl de wijn zomaar 800 kg tot 1000 kg per palletplaats kan wegen.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #16 Gepost op: 14 maart 2013, 19:30:59
Excuses, ik zie het nu ook.


stefan1988

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #17 Gepost op: 15 maart 2013, 22:18:28
Hoe kun jij concluderen dat er voorin licht spul stond? Je weet toch niet wat er in die dozen zit?

misschien omdat die vracht geladen is bij het bedrijf waar ik werk? heb het spul dagelijks in de auto