Wanneer ben je een ervaren EHBO'er

Auteur Topic: Wanneer ben je een ervaren EHBO'er  (gelezen 42536 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #90 Gepost op: 13 maart 2013, 19:44:56
Voorts ben ik wel benieuwd of er niet meer artsen, verpleegkundigen of functionarissen van RAV's bezwaar hebben gemaakt tegen het gedrag van Rescue. Onderhand krijg ik door de overvloed aan PM berichten de indruk dat er een omvangrijk dossier is over forumlid Rescue en het door moderators wordt gezien als "vrijheid van meningsuiting".

Ik wil in herinnering brengen dat onlangs artsen en verpleegkundigen openbaar vrij duidelijk waren toen ArmyMedic, een veteraan met enige medisch achtergrond, discutabele medische stellingen ventileerde.

Het is zelfs niet eens toeval dat ik al redelijk nieuw lid nogal verbolgen reageer. Tot op heden heb ik Rescue zelden getroffen tijdens een discussie. Ik heb mezelf de vraag gesteld of ik niet overdreven reageer echter ben ik al gerust gesteld dat er al veel vaker artsen en verpleegkundigen bezwaren van gelijke strekking kenbaar hebben gemaakt.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #91 Gepost op: 13 maart 2013, 19:56:23
Hoe je de bekwaamheid, ervarenheid, competentie van de EHBO'er precies gaat meten. Ik heb je van repliek gediend en vervolgens blijft het stil.
Verder heb ik gevraagd of je kunt aangeven welke EHBO-organisatie erkend is als zorginstelling.

En zo nog een paar puntjes.

Verder snap ik niet hoe mijn vragen voelen voor jou als een persoonlijke aanval.

RemRoof

Ik jouw vragen niet ervaren als persoonlijke aanval.
Ik heb je repliek over mijn antwoord nog niet gelezen.. zal ik zo even op reageren.
Stichting MedicalRescue.NL is een zorg instelling zoals aangegeven door IGZ.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #92 Gepost op: 13 maart 2013, 20:01:28
Daar noem je een aantal zaken waarbij je ook nog zegt dat dit ook bij de brandweer gebeurt. Volgens mij is de brandweer een professionele organisatie die veel werkt met parttimers. Verder geef je aan dat er 150 uur per jaar getraind wordt. Dit is omgerekend 3 uur per week. Er zijn EHBO-verenigingen waar dit ook gehaald wordt. Verder geef jij aan dat dit allemaal wordt bijgehouden in een systeem om zo zeker te weten dat de vrijwilligers voldoen aan de door de eigen organisatie gestelde eisen. Ik snap dat je daar een weektaak aan hebt. Het lukt binnen zorg en onderwijs al niet eens om een voldoende betrouwbaar systeem te hebben. Bij jou dus wel? Ik zie extra broodwinning voor je...

Functieprofielen zijn leuk voor de vrijwilligers zodat zij weten wat er van hen verwacht wordt, maar dat is het dan ook.

RemRoof

Dat werkt bij ons inderdaad zo,  nu hoeven we het gelukkig niet voor 100 medewerkers bij te houden.
Aan de functieprofielen hangen bij ons ook de bevoegdheden model, en dus ook mensen zelfstandig bevoegd zijn, of niet.
Onvoldoende aanwezig bij trainen, niet halen van de competentie toetsen, betekend gewoon dat je voor die vaardigheden niet meer bevoegd bent.
Dit systeem word al door diverse organisatie gekopieerd.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #93 Gepost op: 13 maart 2013, 20:03:10
Ik jouw vragen niet ervaren als persoonlijke aanval.
Ik heb je repliek over mijn antwoord nog niet gelezen.. zal ik zo even op reageren.
Stichting MedicalRescue.NL is een zorg instelling zoals aangegeven door IGZ.

Ik zal je uit de droom helpen, vanmiddag kon IGZ mij telefonisch al vertellen dat ze de stichting medical resue niet kennen.

Het contact opnemen met IGZ is niet voorbehouden aan artsen, bij deze roep ik alle forumleden op om morgen een email te sturen naar IGZ of ze telefonisch lastig te vallen.  Niets werkt meer verhelderend dan het IGZ zelf te vragen.

http://www.igz.nl/contact/#alinea1

Tip: IGZ telefonisch lastig vallen werkt altijd het beste en kan tegen lokaal tarief. Veel telefoonplezier!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #94 Gepost op: 13 maart 2013, 20:16:59
Voorts ben ik wel benieuwd of er niet meer artsen, verpleegkundigen of functionarissen van RAV's bezwaar hebben gemaakt tegen het gedrag van Rescue. Onderhand krijg ik door de overvloed aan PM berichten de indruk dat er een omvangrijk dossier is over forumlid Rescue en het door moderators wordt gezien als "vrijheid van meningsuiting".

Ik wil in herinnering brengen dat onlangs artsen en verpleegkundigen openbaar vrij duidelijk waren toen ArmyMedic, een veteraan met enige medisch achtergrond, discutabele medische stellingen ventileerde.

Het is zelfs niet eens toeval dat ik al redelijk nieuw lid nogal verbolgen reageer. Tot op heden heb ik Rescue zelden getroffen tijdens een discussie. Ik heb mezelf de vraag gesteld of ik niet overdreven reageer echter ben ik al gerust gesteld dat er al veel vaker artsen en verpleegkundigen bezwaren van gelijke strekking kenbaar hebben gemaakt.

Tja, je hebt je nog nauwelijks verdiept, en de geruchten en roddel circuit werkt weer prima..  In 2005/2006 en 2007 en 2009 heeft IGZ getoetst of we ons aan de wet houden, heeft eisen gesteld aan onze kwaliteitsysteem, en heeft afspraken gemaakt met onze ketenpartners.  Onze ketenpartners hebben inspraak in het medisch beleid van de organisatie.  
Dat systeem werkt als sinds 2007 naar tevredenheid van alle partijen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #95 Gepost op: 13 maart 2013, 20:19:49
Dat werkt bij ons inderdaad zo,  nu hoeven we het gelukkig niet voor 100 medewerkers bij te houden.
Aan de functieprofielen hangen bij ons ook de bevoegdheden model, en dus ook mensen zelfstandig bevoegd zijn, of niet.
Onvoldoende aanwezig bij trainen, niet halen van de competentie toetsen, betekend gewoon dat je voor die vaardigheden niet meer bevoegd bent.
Dit systeem word al door diverse organisatie gekopieerd.

Hoe moet ik dit gereutel lezen, zelfstandige bevoegde EHBO-ers bestaan niet dus ik neem aan dat het BIG geregistreerden gaat.

Zeg je nu serieus dat zodra een arts of verpleegkundige niet voldoet aan de eisen van die Fantasia-land stichting van je ze hun bevoegdheid verliezen?

Welke organisaties die er serieus toen doen hebben dit systeem gekopieerd?


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #96 Gepost op: 13 maart 2013, 20:23:05
Tja, je hebt je nog nauwelijks verdiept, en de geruchten en roddel circuit werkt weer prima..  In 2005/2006 en 2007 en 2009 heeft IGZ getoetst of we ons aan de wet houden, heeft eisen gesteld aan onze kwaliteitsysteem, en heeft afspraken gemaakt met onze ketenpartners.  Onze ketenpartners hebben inspraak in het medisch beleid van de organisatie.  
Dat systeem werkt als sinds 2007 naar tevredenheid van alle partijen.

Waaruit zou blijken dat dit het geval is? Misschien kun je het laatste rapport uit 2009 opsturen naar 024. Dan zal zij haar excuses moeten bieden. Ik zou zeggen lever bewijs en dan praten we verder.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #97 Gepost op: 13 maart 2013, 20:24:23
Tja, je hebt je nog nauwelijks verdiept, en de geruchten en roddel circuit werkt weer prima..  In 2005/2006 en 2007 en 2009 heeft IGZ getoetst of we ons aan de wet houden, heeft eisen gesteld aan onze kwaliteitsysteem, en heeft afspraken gemaakt met onze ketenpartners.  Onze ketenpartners hebben inspraak in het medisch beleid van de organisatie.  
Dat systeem werkt als sinds 2007 naar tevredenheid van alle partijen.

Nu zeg je dus dat IGZ zelf liegt??? Of snap ik het niet meer :D

Wanneer word je erkend dan als zorginstelling terwijl je een EHBO-organisatie bent?
Welke eisen heeft de inspectie gesteld aan jullie kwaliteitssysteem?
Welke afspraken heeft IGZ dan gemaakt met de ketenpartners van jouw organisatie?
Jouw organisatie werkt toch door heel Nederland? Zijn er dan afspraken gemaakt met koepel-/brancheorganisaties?

De afgelopen 3 jaar heb je dus geen bezoek gehad van IGZ.

RemRoof

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #98 Gepost op: 13 maart 2013, 20:25:50
Waaruit zou blijken dat dit het geval is? Misschien kun je het laatste rapport uit 2009 opsturen naar 024. Dan zal zij haar excuses moeten bieden. Ik zou zeggen lever bewijs en dan praten we verder.

CM

Als ze een afspraak maakt, kan ze dat gewoon inzien, ik ga de rapportages niet hier online neerzetten, en niet naar volkomen onbekend iemand, die 024 heet, stukken sturen..  Dus ze komt maar langs,  ze heeft mijn telefoonnummer.. kan ze alles inzien.
Maar anoniem op een forum een hetze starten slaat nergens op..

Verder zijn er al genoeg topics over enkele organisties waar ik bij betrokken ben.. dus daarbij laat het ik heb bij..
Iedereen die langs komt, kan met zijn eigen ogen zien, hoe het werkt..
En daarmee klaar..


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #99 Gepost op: 13 maart 2013, 20:28:40
Als ze een afspraak maakt, kan ze dat gewoon inzien, ik ga de rapportages niet hier online neerzetten, en niet naar volkomen onbekend iemand, die 024 heet, stukken sturen..  Dus ze komt maar langs,  ze heeft mijn telefoonnummer.. kan ze alles inzien.
Maar anoniem op een forum een hetze starten slaat nergens op..

Zo anoniem is 024 niet op het forum. Het is, denk ik, iemand waar relatief veel van bekend is :). Maar dat terzijde.

Het is nu de makkelijkste weg om het terug te leggen bij 024. Echter beweer jij iets waar (terecht) vraagtekens bij worden gesteld. Toon dan aan dat het niet zo is. Heeft niets te maken met een hetze, maar met transparantie.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.