Supplemental oxygen
A nasal cannula is generally used wherever small amounts of supplemental oxygen are required, without rigid control of respiration, such as in oxygen therapy. Most cannulas can only provide oxygen at low flow rates—up to 5 litres per minute (L/min)—delivering an oxygen concentration of 28–44%. Rates above 5 L/min can result in discomfort to the patient, drying of the nasal passages, and possibly nose bleeds (epistaxis). Also with flow rates above 6 L/min, the laminar flow becomes turbulent and the oxygen therapy being delivered is only as effective as delivering 5-6 L/min.
Bron WIKiPEDIA
Het geven van meer dan 5 L via neusbril is dus niet effectiever dan 5-6 L maar levert wel meer ongemak op, en kan tot neusbloeding leiden. Lijkt mij een slecht idee.
Overigens is het zo dat er in een reanimatiesetting geen zelfstandige ademhaling is en lijkt het mij dus zinloos om een neusbril te gebruiken, de O2 wordt niet ingeademd, en bij beademingen neem je het ook niet mee (waren in dit geval geen beademingen zo te lezen).
In zo'n geval zou ik met CWK immobilisatie toch proberen te beademen, aangezien je verwacht dat het een zuurstoftekort is dat tot de circulatiestilstand heeft geleid.
Guys, Correct me if I am wrong!