Dienstpistool wel of niet ontladen opbergen

Auteur Topic: Dienstpistool wel of niet ontladen opbergen  (gelezen 30133 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #100 Gepost op: 17 maart 2013, 00:16:21
Wat heeft het voor zin om te gaan laden en ontladen voor en na iedere dienst? Ik zie er totaal de meerwaarde niet van in. Als m'n bureau zodanig afbrandt, dat alle vuurwapens spontaan beginnen te knallen, dan zou ik 't al een topprestatie vinden als ie door de deur van m'n locker heen zou gaan.

Omschrijf de deur van je locker eens?

Bij gebrek aan een antwoord ben ik toch nog steeds benieuwd naar de duurzame constructie van de lockers waar dus menig politiefunctionaris zijn/haar wapen doorgeladen opbergt.

Ik heb al eens iets geroepen over pisbakkenstaal en spaanplaat.

Pisbakkenstaal en iets meer

Shooting 9mm at a Steel Front Door

Spaanplaat

http://www.youtube.com/watch?v=eJhAFSCeDB0#

Grenen

9mm vs wood

Ik geef jullie wel 1 caveat.

Jullie schieten met andere kogels. Maar ik durf de weddenschap wel aan dat jullie 9mm echt wel door een spaanplaat - of pisbakkenstalenlocker gaat.

Misschien dat jullie op het einde van de IBT eens een testje willen doen. Just for arguments sake....

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #101 Gepost op: 17 maart 2013, 01:12:20
Ik heb ooit eens op een aantal 50 eurocent munten geschoten met onze standaard Walther met standaard 9mm... Metaal is dermate gedeukt (geraakt op de rand) dat ik zéker weet dat hij dwars door een kastdeurtje heen gaat.

Ons ''wapen'' kluisje in de kledingkast is overigens wel van dikker materiaal als de deur.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

7131

• Senior gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 17 maart 2013, 01:17:54
Dude, loose the smiley.

Heeft de partner de beschikking over de sleutel of code, heeft deze dus beschikking over wapens. En da's een nono.
Leuk als ik onverhoopt mij  laatste adem uitblaas - BW mag langskomen met een slijpschijf en een koevoet om de boel open te breken na mijn eventueel prematuur verscheiden.

Zoals gezegd: accidental discharges bestaan niet: bij geen enkel wapen.
Alleen maar negligent discharges.

Een p5 ontlaadt je als elk ander pistool. Magazijn uitnemen, slede naar achter, patroon valt eruit, kamer bekijken en eventueel bevingeren. Kamer leeg? Slede naar voren, afdrukkenen klaar.
afdrukken als in de trekker overhalen ? En dat voor een geoefend sportschutter die het hier heeft over het veilig opbergen van een vuurwapen, foei ! Enne, volgens mij plaats ik de houder in het magazijn en derhalve wordt het wat lastig om de het magazijn uit te nemen. Dus........

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 17 maart 2013, 01:35:03
@diamondback:
De deur van mijn locker houdt nog geen vastberaden schaap tegen; maar ik heb nog minder vertrouwen in de huidige politiemunitie..

Ik heb een kogel ooit gestopt gezien door een thermopane raam, en nog meer van die gekkigheid..

Maar mocht het ooit zover komen dat mijn bureau compleet  affikt en daardoor alle vuurwapens spontaan beginnen te schieten; hoe groot is die kans? Zet daar de kans tegenover van ongewilde schoten door ontlaadfouten en ik kan maar 1 conclusie trekken:
Blijf als mens zoveel mogelijk van dat wapen af, dat is het veiligste..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 17 maart 2013, 10:55:56
@7131:

Kun je dat iets anders omschrijven? Ik snap je post namelijk niet.

xangadib

• IvP
  • Forum gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 17 maart 2013, 12:04:33
Wij leren magazijn of houder groep als term voor wat meestal houder genoemd wordt. De houder groep gaat dan weer in de kast groep. Maar daarmee wordt dan weer bedoeld dat de houder in het wapen wordt gedaan. En de cirkel is rond.

Overigens ontspannen wij met de ontspanhefboom, niet de trekker.
Digitaal onderzoek

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 17 maart 2013, 12:10:18
Kun je die ontspanhefboom gebruiken zonder houdergroep in het apparaat?

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 17 maart 2013, 12:14:51
Sorry maar ik dacht dat jij verstand had van wapens. We kunnen er lang kort breed over hebben, maar wij hebben ons AAN andere regels en procedures te houden dan degene die vanuit hun sport een vuurwapen hebben.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #108 Gepost op: 17 maart 2013, 12:15:35
Yep, als ie leeg is en open blijft staan kun je zonder houder hem ontspannen en bergen
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 17 maart 2013, 12:19:12
Kun je hem ook ontspannen middels hammer down a.i.: trekker overhalen?