Dienstpistool wel of niet ontladen opbergen

Auteur Topic: Dienstpistool wel of niet ontladen opbergen  (gelezen 30131 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 17 maart 2013, 12:26:09
Kun je hem ook ontspannen middels hammer down a.i.: trekker overhalen?

ja, mits de patroonhouder is verwijderd en er geen patroon in de kamer zit.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #111 Gepost op: 17 maart 2013, 12:31:17
Sorry maar ik dacht dat jij verstand had van wapens. We kunnen er lang kort breed over hebben, maar wij hebben ons AAN andere regels en procedures te houden dan degene die vanuit hun sport een vuurwapen hebben.

Sorry dat ik het zeg dit is de tweede keer van "regel is regel" en die trekt niemand in twijfel. Wat we wel in twijfel trekken is de veiligheid van die regel. Dus ja we weten nu wel dat wij ons aan andere regels dienen te houden en dat oa. jij je irriteert dat er een discussie over is, maar reageer eens inhoudelijk over waarom jij vind dat het wel veilig is en niet "omdat het een regel is".
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #112 Gepost op: 17 maart 2013, 13:21:35
Ik heb echt niet de illusie dat ik hier even de regels ga wijzigen die voor jullie gelden.

Waar ik mij wel over verbaas is dat een regel een onvoorziene situatie kan veroorzaken. Kennelijk heeft niemand er over nagedacht dat bij een brand een wapen af kan gaan.

Oplossing is dus heel simpel: lockerruimtes dus voorzien van een sprinklerinstallatie. Kunnen jullie blijven doen wat je moet doen (wat ik persoonlijk om meerdere redenen compleet bezopen vind, maar goed - ieder het zijne...) en kan de brandweer dus overwegen om indien nodig een binnenaanval te doen.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #113 Gepost op: 17 maart 2013, 13:27:49

Waar ik mij wel over verbaas is dat een regel een onvoorziene situatie kan veroorzaken. Kennelijk heeft niemand er over nagedacht dat bij een brand een wapen af kan gaan.

Oplossing is dus heel simpel: lockerruimtes dus voorzien van een sprinklerinstallatie. Kunnen jullie blijven doen wat je moet doen (wat ik persoonlijk om meerdere redenen compleet bezopen vind, maar goed - ieder het zijne...) en kan de brandweer dus overwegen om indien nodig een binnenaanval te doen.
Als blijkt dat bij brand wapens af kunnen gaan zal de beslissing snel genomen zijn. Buiten blijven, en proberen om de handel via de buitenzijde vol te hozen als dit op een veilige wijze kan gebeuren.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #114 Gepost op: 17 maart 2013, 16:55:19
Ik heb ooit eens op een aantal 50 eurocent munten geschoten met onze standaard Walther met standaard 9mm... Metaal is dermate gedeukt (geraakt op de rand) dat ik zéker weet dat hij dwars door een kastdeurtje heen gaat.

Heb ooit hetzelfde gedaan met een stuiver op 25m afstand, resultaat idem. Met de Glock 9mm.

Traindriver

• Machinist op de trein
  • Junior gebruiker
  • **
  • Do or do not, there is no try! ( Yoda )
Reactie #115 Gepost op: 17 maart 2013, 17:27:47
Ik snap eigenlijk  niet dat hier een discussie over mogelijk is.  In de tijd dat ik bij defentie zat leverde we de wapwns gewoon ontladen in bij de wapenkamer, het was verboden om minutie in het dienstwapen te hebben als het wapen is ingeleverd. Een wapen zo uit het holster halen en opbergen zonder dat er verder wat mee gedaan wordt vind ik eigenlijk onverantwoord, een dienstwapen heeft toch ook onderhoud nodig?  Maar goed  ik kijk vanuit mijn ervaring zowel bij defentie als in mijn huidige werk door een veiligheids bril :-)

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #116 Gepost op: 17 maart 2013, 17:29:42
Ja wie zegt dat ze geen onderhoud krijgen? dat gebeurt elke 3 maand wel een keer...

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #117 Gepost op: 17 maart 2013, 22:37:16
En wij hoeven ons wapen niet in te leveren bij de wapenkamer.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #118 Gepost op: 17 maart 2013, 22:38:20
En wij hoeven ons wapen niet in te leveren bij de wapenkamer.
En als wij dat wel moeten dan doen we dat wel degelijk ontladen. ;) (eens in de zoveel tijd)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #119 Gepost op: 17 maart 2013, 22:46:18
Binnenkort voor de laatste keer (de P5 dan)