Hallo;
Een Walther kun je desnoods doorgeladen door de kamer gooien zonder dat er iets gebeurd, je moet i.d.d. eerst de trekker overhalen om de gewenste actie te bewerkstelligen.
Ik heb in het verleden ongeveer 20 jaar lang met zo'n ding rondgelopen en in het begin tot 2x per dag geladen en ontladen [boven een laad/ontlaad voorziening].
Op een gegeven ogenblik bleek bij wapeninspectie door de intendance dat ik minimaal een half jaar lang met een gebroken slagpen-borgplaat moet hebben rondgelopen waardoor het wapen in de holster permanent de stand VUREN had, ik heb meer geluk dan verstand gehad dat er gedurende die periode niks is gebeurd.
Sedertdien heb ik het wapen [na reparatie] alleen nog op de schietbaan geladen en ontladen, het was dus áltijd geladen [uiteraard wel zo mogelijk in een wapenkluisje], ik heb er daarna geen problemen meer mee gehad [ook geen aanvoerstoring] wij schoten 12x per jaar.
Voor de mensen die bang zijn bij brand, ik denk dat bij brand de kogels tegelijk ontploffen en dat het wapen deze actie niet overleefd, bovendien berg je een wapen ook thuis met de loop in een veilige richting.