Dienstpistool wel of niet ontladen opbergen

Auteur Topic: Dienstpistool wel of niet ontladen opbergen  (gelezen 29556 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #70 Gepost op: 14 maart 2013, 20:30:47
Offtopic: Wat is dat toch met die stijl en spelling van nieuwe instroom?

Ik las in een ander topic, dat dit heeft te maken met het zijn van een afspiegeling van de huidige maatschappij.

 :'( :'(


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #71 Gepost op: 14 maart 2013, 21:19:33
Ik las in een ander topic, dat dit heeft te maken met het zijn van een afspiegeling van de huidige maatschappij.

 :'( :'(

 Oh, ok. Dan zal het wel aan ons liggen.  ;)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #72 Gepost op: 14 maart 2013, 22:01:22
Ik berg mijn wapen, bijna altijd, doorgeladen op.

Ik ontlaat alleen wanneer ik mijn wapen een langere periode niet ga dragen. Wanneer ik hem dan weer ga dragen maak ik hem ook eerst schoon.

Ik ontlaat mijn wapen niet omdat ik de noodzaak niet zie.

IK weet dat mij wapen doorgeladen is.
IK berg hem op in een aparte kluis
IK weet dat er niemand anders aan/bij komt
IK zie dus geen gevaar in het doorgeladen opbergen van mijn wapen.

Hoe weet jij dat zo zeker dat er niet iemand anders aan of bij komt ?


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #73 Gepost op: 14 maart 2013, 22:08:18
Wat is dat toch met die stijl en spelling van nieuwe instroom?
Ik las in een ander topic, dat dit heeft te maken met het zijn van een afspiegeling van de huidige maatschappij.
 :'( :'(
Oh, ok. Dan zal het wel aan ons liggen.  ;)
Da d8 k ook.
As j dt as daaglks sms taal gbruik is abn wr ff wnn.

Vertaling:
Dat dacht ik ook.
Als je dit als dagelijkse sms taal gebruikt is algemeen beschaafd Nederlands even wennen.

Je haalt de "ouwe poep" er wel uit zo.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #74 Gepost op: 14 maart 2013, 23:35:36
Hoe weet jij dat zo zeker dat er niet iemand anders aan of bij komt ?

Dat is toch evident.

Die kluissleutel wordt ten alle tijden op de man gedragen zodat derden nooit toegang hebben tot zijn kluis. De reserve-sleutel is natuurlijk ook ergens veiliggesteld waar alleen de diender toegang tot heeft.

Toch?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #75 Gepost op: 15 maart 2013, 00:24:58
1e vraag: ja.
2e vraag: ja, bij facilitair.

Je kan er om onduidelijke redenen ontzettend kritisch/cynisch over doen omdat de regels anders zijn dan voor jou, maar het is echt niet zo dat wij onze getraindheid op peil moeten houden door het dagelijks laden en ontladen van ons wapen. Onnodige handelingen zijn gewoon onnodig, nog los van het gevaar van een ongewild schot.

En om een hele makkelijke dooddoener erin te gooien: het gaat toch goed zo?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #76 Gepost op: 15 maart 2013, 08:38:27
Dat is toch evident.

Die kluissleutel wordt ten alle tijden op de man gedragen zodat derden nooit toegang hebben tot zijn kluis. De reserve-sleutel is natuurlijk ook ergens veiliggesteld waar alleen de diender toegang tot heeft.

Toch?

1e vraag: ja.
2e vraag: ja, bij facilitair.

Je kan er om onduidelijke redenen ontzettend kritisch/cynisch over doen omdat de regels anders zijn dan voor jou, maar het is echt niet zo dat wij onze getraindheid op peil moeten houden door het dagelijks laden en ontladen van ons wapen. Onnodige handelingen zijn gewoon onnodig, nog los van het gevaar van een ongewild schot.

En om een hele makkelijke dooddoener erin te gooien: het gaat toch goed zo?

Dat bedoel ik, tot die reserve sleutel hebben meer mensen toegang ook al is het niet de bedoeling dat ze deze toegang gebruiken.
Hierdoor is de zekerheid dat alleen de betreffende agent toegang heeft tot z'n kluisje in theorie gewaarborgd, alleen in de praktijk zal er een aantal personen toegang hebben tot de reservesleutel.
En ook al zijn dat collega's, je bent er nooit zeker van dat zij deze mogelijkheid niet misbruiken.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #77 Gepost op: 15 maart 2013, 09:01:25
En ook al zijn dat collega's, je bent er nooit zeker van dat zij deze mogelijkheid niet misbruiken.

Dat zijn geen collega's maar chefs 998765  En ik zou niet weten waarom zij hun mogelijkheden zouden misbruiken. Dan komen we in theorieën terecht waarin alles zou kunnen tenzij het tegendeel bewezen is. We hebben het over de alledaagse handeling van het opbergen van het dienstpistool.

Niet teveel prutsen met je pistool en mooi doorgeladen in de kluis neerleggen.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #78 Gepost op: 15 maart 2013, 10:49:24
En de chefs en de facilitaire dienst hebben beschikking over een veeeeeel groter wapenarsenaal dan die ene wather uit mijn kastje. Wie denk je dat de nieuwe en reserve dienstwagens bewaard even als de mp5's van bewaken en beveiligen.

Dus toegang door hun daar maak ik me echt geen zorgen om.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #79 Gepost op: 15 maart 2013, 14:06:52
Ik vind het wel heel vreemd dat er zoveel agenten zo goed van vertrouwen zijn.

"Ze hoeven niet in mijn kluisje te zijn."
"Niet teveel prutsen met je pistool."
"Ik zou niet weten waarom zij hun mogelijkheden zouden misbruiken."
"de alledaagse handeling van het opbergen"
"Onnodige handelingen zijn gewoon onnodig."
"Nog los van het gevaar van een ongewild schot."
"Het gaat toch goed zo?"
"Ik ontlaad mijn wapen niet omdat ik de noodzaak niet zie."

Een vuurwapen is geen speelgoed, een vuurwapen is dodelijk. Dat betekent dat de bedienaar van het vuurwapen zich terdege bewust moet zijn van de kracht en de uitwerking van het middel dat hij in zijn handen heeft. En dat betekent dus ook een perfecte beheersing van de wapenhandelingen. Ik krijg hier een beetje het idee dat die wapens geladen in de kluis worden opgeborgen omdat men bang is om aan het wapen te komen.

Veiligheid creëren door er niet aan te komen? Laat me niet lachen. Veiligheid creëer je door het wapen te scheiden van de munitie, want alleen dan weet je zeker dat er geen doden kunnen vallen. En juist door het herhaaldelijk uitvoeren en perfect beheersen van de wapenhandelingen kun je ook het wapen met de munitie veilig bedienen.

Met alle respect, maar ik begin het zelfs een beetje eng te vinden dat er tientallen duizenden agenten in Nederland rondlopen die eens in de drie maanden testen of hun schietijzer het nog doet en in de tussentijd van mening zijn dat ze hun wapen maar het beste geladen in de kluis kunnen leggen.  ???
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill