Dienstpistool wel of niet ontladen opbergen

Auteur Topic: Dienstpistool wel of niet ontladen opbergen  (gelezen 29597 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #60 Gepost op: 14 maart 2013, 14:44:35
Elke dienst dus laden en ontladen. Dit gaat helaas weleens fout..

Ook die verhalen vertelde hij ja  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #61 Gepost op: 14 maart 2013, 15:00:03
Dat gaat wel eens fout? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Per ongeluk een kogel door je voet krijgen?


guest14264

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 14 maart 2013, 15:02:49
Dat gaat wel eens fout? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Per ongeluk een kogel door je voet krijgen?

Ongewenst schot tijdens het laden/ontladen. Dat de kogel word opgevangen door een bullet-trap of zandzak, zo niet door het plafon of ander ongewenst (menselijk) object


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #63 Gepost op: 14 maart 2013, 15:05:09
Oew. Ik begin zelf op 20 mei op de politieacademie in Rotterdam. ( niveau 4 ) Hoop dat ik daar voldoende uitleg over krijg, want het lijkt nu alsof bijna niemand weet hoe het daadwerkelijk veilig opgeborgen moet worden.


guest14264

  • Gast
Reactie #64 Gepost op: 14 maart 2013, 15:06:01
Oew. Ik begin zelf op 20 mei op de politieacademie in Rotterdam. ( niveau 4 ) Hoop dat ik daar voldoende uitleg over krijg, want het lijkt nu alsof bijna niemand weet hoe het daadwerkelijk veilig opgeborgen moet worden.

Moet erbij vermelden dat ik geen schutter ben, maar informatie uit de topic haal en andere topic over kogelvangers ;-)


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #65 Gepost op: 14 maart 2013, 15:08:01
Oew. Ik begin zelf op 20 mei op de politieacademie in Rotterdam. ( niveau 4 ) Hoop dat ik daar voldoende uitleg over krijg, want het lijkt nu alsof bijna niemand weet hoe het daadwerkelijk veilig opgeborgen moet worden.
Het is gewoon verschillend per locatie/dienst. Je hebt wel of geen wapenkluis, deze zit of in een aparte kamer of in je gewone locker, en je hebt wel of geen opvangbak/bullettrap. Is de laatste weg kan je dus niet laden of ontladen en stop je het wapentuig dus geladen in je locker/kluis.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #66 Gepost op: 14 maart 2013, 15:13:52
Dan kom ik eigenlijk bij mijn tweede vraag: Elke korps hanteert blijkbaar eigen regels, is het zo dat er binnenkort landelijke regels worden opgesteld met betrekking tot het samenvoegen van korpsen sinds 1 januari. Wellicht dat alle korpsen nu op een lijn gaan staan in verband met veiligheid?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #67 Gepost op: 14 maart 2013, 15:18:56
Wellicht dat alle korpsen nu op een lijn gaan staan in verband met veiligheid?
Wie weet, echter blijven er altijd wel bepaalde eisen bestaan. Je kan niet zomaar ergens een bullet-trap plaatsen en dan zeggen dat alle wapens nu ontladen moeten worden. Dit moet allemaal in een "veilige" ruimte plaats vinden en niet elke locatie heeft zo'n ruimte. Dus men kan heel veel willen, maar als er geen ruimte voor is dan blijft daar gewoon de huidige situatie bestaan.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #68 Gepost op: 14 maart 2013, 19:07:25
Ik berg mijn wapen, bijna altijd, doorgeladen op.

Ik ontlaat alleen wanneer ik mijn wapen een langere periode niet ga dragen. Wanneer ik hem dan weer ga dragen maak ik hem ook eerst schoon.

Ik ontlaat mijn wapen niet omdat ik de noodzaak niet zie.

IK weet dat mij wapen doorgeladen is.
IK berg hem op in een aparte kluis
IK weet dat er niemand anders aan/bij komt

IK zie dus geen gevaar in het doorgeladen opbergen van mijn wapen.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #69 Gepost op: 14 maart 2013, 20:28:20
Ik berg mijn wapen, bijna altijd, doorgeladen op.

Ik ontlaat alleen wanneer ik mijn wapen een langere periode niet ga dragen. Wanneer ik hem dan weer ga dragen maak ik hem ook eerst schoon.

Ik ontlaat mijn wapen niet omdat ik de noodzaak niet zie.

Ik ontlaad
Hij ontlaadt
Wij hebben ontladen

Offtopic: Wat is dat toch met die stijl en spelling van nieuwe instroom?