De meewerkend voorman bij de brandweer....

Auteur Topic: De meewerkend voorman bij de brandweer....  (gelezen 7275 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 16 april 2005, 23:21:19
De passie voor vuur en het blussen daarvan zit bij brandweerlieden in het bloed. En ja broed kuipt waar het niet gaan kan. De meeste beroeps-bevelvoerders hebben de tijd van 'de kick van het blussen' al lang achter zich gelaten.

Maarja als je als beroeps-bevelvoerder bij een lekker fikkie komt in een buurgemeente. Dan zet je natturlijk eerst je eigen mensen aan het werk.

Maar ach als je als ervaren bevelvoerder dan zelf ook nog eens de handen uit de mouwen kunt steken en je kick bedwingen, waarom zou je dat dan nalaten? :D. Hulde! Zo zie ik ze nog maar zelden....

Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

Colin

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 17 april 2005, 08:08:30
Dat is idd opvallend ja. Wel geinig. :)
Groeten, Colin

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #2 Gepost op: 17 april 2005, 09:50:26
misschien zie ik het verkeerd maar staat er op de eerste foto nog iemand bij het raam?

hierbij even mijn mening! als het inderdaad een beroeps bevelvoerder is zou toch beter moeten weten dat je wel water op pannen kunt spuiten maar dat deze bedoeld zijn om water er juist niet door te laten! Laat hem dan een ouderwetse binnenaanval doen dat is en blijft toch de kick.....

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #3 Gepost op: 17 april 2005, 09:54:03
Klopt, 2e foto is ook tijdens de nablussing volgens mij.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 17 april 2005, 10:12:43
misschien zie ik het verkeerd maar staat er op de eerste foto nog iemand bij het raam?

hierbij even mijn mening! als het inderdaad een beroeps bevelvoerder is zou toch beter moeten weten dat je wel water op pannen kunt spuiten maar dat deze bedoeld zijn om water er juist niet door te laten! Laat hem dan een ouderwetse binnenaanval doen dat is en blijft toch de kick.....
nee dat zie je niet verkeerd,daar staat nog iemand  :-X

tatujordi

• Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
    • Ambulancesite.nl
Reactie #5 Gepost op: 17 april 2005, 12:19:47
ik zag het ook voordat ik jullie reactie lezden hoe kan dit?

RUIJ

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 17 april 2005, 14:02:08
Bij ons gebeurt het vaker dat er soms wel meerdere bevelvoerders achterin zitten. En zo komt het dan wel eens voor dat je technisch team hebt van bevelvoerders.

Is alleen maar goed denk ik. Zo blijf je geoefend, ook op andere gebieden dan bevelvoerder.

En even voor de duidelijkheid. De echte bevelvoerder is bij ons herkenbaar aan een rood hesje.

Gr Ruud
www.brandweerbeverwijk.nl

[verwijderd door de admin]

Colin

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 17 april 2005, 14:31:14
Hier in Zeeland dragen de bevelvoerders ook een rood hesje met het roepnummer erop.
Groeten, Colin

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #8 Gepost op: 17 april 2005, 15:24:02
Voor de twijfelaars heb ik een stukje uitgeknipt uit de originele foto. Dan zie je toch wel dat het een levensechte brandweerman- of vrouw van vlees en bloed is. Nogmaals: de 2e foto is gemaakt tijdens de nablussing.

[verwijderd door de admin]

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #9 Gepost op: 17 april 2005, 18:23:16
Hier in Zeeland dragen de bevelvoerders ook een rood hesje met het roepnummer erop.

Hier hebben ze rode schouderstukken (zie foto). Hierbij ook nog het rijtje zoals ze die in Haaglanden gebruiken:

- Manschappen: normaal pak, witte helm
- Bevelvoerders: rode schouderstukken, witte helm met 1 rode streep
- Officier van dienst: oranje jas, witte helm met 2 rode strepen
- Commandant van dienst: gele jas, witte helm met 3 rode strepen
- Adviseur gevaarlijke stoffen: Groene jas, witte helm met 2 rode strepen
- Voorlichting, verbindingen, fotograaf: blauwe jas (fotograaf met witte helm).

HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen