Ik denk dat het wijs is dat ook HIER het onderzoek wordt afgewacht alvorens met welke vingers dan ook in enige richting gaan wijzen.
Of het nu richting het kamp is of richting het AT maakt niets uit wat gebeurd is is op zich al triest genoeg ik zou met geen van de betrokkenen willen ruilen.
Ook kan ik me de reacties van omwonenden heel goed voorstellen denk dat ik zelf ook wel van de toren had geblazen wat mij in een voorkomend geval niet abnormaal lijkt, tenslotte is het bij verbaal uiten gebleven en als diender zou ik dat zien als stoomafblazen hoe raak sommige opmerkingen ook geweest zullen zijn.
Natuurlijk zullen de betrokken leden van het AT niet op opmerkingen wachten en hebben ook zij niet om het ongeval gevraagd.
Uit ervaring weet ik dat omstanders, ja ook zij die pas later aankomen, altijd precies weten goe hard je hebt gereden, dat je niet hebt geremd, dat je "harses met een hamer ingeslagen zou moeten worden" enz... enz...
Omstander hebben de onhebbelijke eigenschap alles aan te dikken en als je hen een dag later vraagd wat zij nu exact gezien hebben.... dan blijven velen het antwoord schuldig.
In mijn geval wist een omstander te melden dat ik zeker 80 km/u had gereden toen ik een kind aanreed en nooit geremd had.
Uit onderzoek bleek dat ik weldegelijk geremd had en onder de meest idelae omstandigheden nooit sneller gereden kon hebben dan 40 km/u. (Vmax. 50 km/u)
Met andere woorden wat omstander roepen daar heb ik geen boodschap aan, ik wil het uit de feiten kunnen halen en dus uit het onderzoek. Netjes en domweg afwachten dus.