Info opleiding Allround Politiemedewerker

Auteur Topic: Info opleiding Allround Politiemedewerker  (gelezen 7270 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moontje

• Nieuwe gebruiker
  • *
Gepost op: 15 maart 2013, 14:57:08
Hoi allemaal!

Nu de opleidingsdatum van de maand mei steeds dichterbij komt en ik er reikhalzend naar uitkijk was ik toch benieuwd naar wat extra info en ervaringen.

Ik ben namelijk benieuwd naar hoe de eenheden nu met de nationale politie omgaan met wanneer iemand van eenheid wilt veranderen? Ook ben ik benieuwd wanneer de beëdiging is en of je dan ook je legitimatiebewijs krijgt. En veranderd die ook als je eenmaal de opleiding hebt afgerond?  En kan je ook vaak vanuit thuis aan je studie werken of is dat iets wat niet kan? Misschien zijn het rare vragen maar ik ben nu eenmaal flink info aan het vergaren en dit kon ik nergens terugvinden. Verder kan ik niks anders zeggen dan dat ik er heel veel zin in heb en vooral benieuwd ben naar de introweek!

Groetjes!!

Tl2jlbmt

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2013, 16:17:37
Het hangt er volgens mij af bij welke regio/korps je gaat beginnen dus dat zou je ook even erbij moeten zetten zodat mensen wat gedetailleerder op je vraag kunnen ingaan.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2013, 10:53:16
Interessante vragen waar ik ook het antwoord graag van wil weten.

@Moontje
Bij welke eenheid ga jij starten in mei? Ik ga zelf bij eenheid Den Haag.

Bengi

• P-GLM
  • Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2013, 11:16:01
Ook ben ik benieuwd wanneer de beëdiging is en of je dan ook je legitimatiebewijs krijgt.

En veranderd die ook als je eenmaal de opleiding hebt afgerond?  

En kan je ook vaak vanuit thuis aan je studie werken of is dat iets wat niet kan?

Vanaf je beëdiging ben je opsporingsambtenaar en krijg je ook je eerste legitimatiebewijs met daarop de functie: Aspirant.

Zodra je je opleiding afgerond hebt ben je geen aspirant meer en krijg je dus ook een nieuw legitimatiebewijs.

Er staan uren ingeplant onder de noemer "werken aan leeropdrachten". Dit zijn vrije uren, je kunt dus thuis / in het korps / of op de academie aan opdrachten werken.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"

Robbinww

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2013, 12:17:39
Interessante vragen (en antwoorden) inderdaad. Wanneer is eigenlijk je beëdiging ? Voordat je naar de academie gaat, of vlak voor je de praktijk in gaat?

Met vriendelijke groet, Robbin.

Bengi

• P-GLM
  • Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2013, 13:11:09
Wanneer is eigenlijk je beëdiging ? Voordat je naar de academie gaat, of vlak voor je de praktijk in gaat?

Voordat je de praktijk in gaat. (Bij mij het geval)
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"

Gelderland

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 17 maart 2013, 17:33:07

Ik ben namelijk benieuwd naar hoe de eenheden nu met de nationale politie omgaan met wanneer iemand van eenheid wilt veranderen?

Op papier zou dat makkelijker moeten worden. Maar je moet nog beginnen toch? ;)

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 17 maart 2013, 17:40:30
Hoi allemaal!

Nu de opleidingsdatum van de maand mei steeds dichterbij komt en ik er reikhalzend naar uitkijk was ik toch benieuwd naar wat extra info en ervaringen.
Alvast succes!

Citaat
Ik ben namelijk benieuwd naar hoe de eenheden nu met de nationale politie omgaan met wanneer iemand van eenheid wilt veranderen?
Zou eenvoudiger moeten gaan, heb daar ook enkele voorbeelden van gezien / gelezen. Maar als je nog moet beginnen.. nu al over willen stappen naar een andere eenheid?

Citaat
Ook ben ik benieuwd wanneer de beëdiging is
Voor je de eerste keer de praktijk (stage) in gaat.

Citaat
en of je dan ook je legitimatiebewijs krijgt.
Verschil per eenheid. Er zijn er bij die hem afgeven wanneer je beëdigd bent, er zijn er ook bij die hem eerder geven.

Citaat
En veranderd die ook als je eenmaal de opleiding hebt afgerond?  En kan je ook vaak vanuit thuis aan je studie werken of is dat iets wat niet kan? Misschien zijn het rare vragen maar ik ben nu eenmaal flink info aan het vergaren en dit kon ik nergens terugvinden. Verder kan ik niks anders zeggen dan dat ik er heel veel zin in heb en vooral benieuwd ben naar de introweek!

Groetjes!!

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 17 maart 2013, 22:39:13
Voor de eenheid Den Haag is de beëdiging op vrijdag van week 2.
Mocht je vragen hebben over de eenheid Den Haag ben je welkom;)

moontje

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #9 Gepost op: 17 maart 2013, 23:58:04
Hallo allemaal!!! :)

Om te beginnen alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen. Ik ga beginnen in Den Haag en blijf daar ook ;).
Mijn vraag over het veranderen van korps was/is puur informatief. Dus nee, ik wil en zal niet veranderen van korps! Ik betrap mezelf er namelijk ook dat ik over elk onderwerp wat maar met de politie te maken heeft, niet genoeg kan weten. En ik was benieuwd hoe het nu met die 'herenakkoord"gesteld is met de nationale politie.
Ik had ook begrepen dat de eerste 8 maanden nog niet de regel van kwartielen telt. Dus de eerste 8 maanden is het alleen op de academie, al hoorde ik dat er een snuffelstage is van 4 weken, klopt dit? En wat moet ik me erbij voorstellen? Tevens ben ik benieuwd of je in uniform naar de PA moet reizen of dat je elke dag omkleed op de PA? En is het te doen met het openbare vervoer naar de PA vanuit het station Holland Spoor?

Alvast bedankt voor jullie informatie en hulp:)