GRIP 1 (verdacht pakketje blijkt loos alarm) Centraal Station - Utrecht 16-03-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (verdacht pakketje blijkt loos alarm) Centraal Station - Utrecht 16-03-2013  (gelezen 5188 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Op dit moment is er geen treinverkeer mogelijk van en naar Utrecht, op last van de politie. Treinen die onderweg waren naar Utrecht worden naar de stations in de omgeving gereden. Zodra er meer bekend is over reismogelijkheden informeren wij u hier over.

Houdt u rekening met vertraging van meer dan 60 minuten.

Prognose: 22:30 uur.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dave Abspoel ‏@DABNOS

Foto #bommelding #UtrechtCS. RT:"@TreinenNed: #Utrecht Centraal: Verdacht pakket. Er rijden geen #treinen. #NS pic.twitter.com/immYCZythj"
http://img856.imageshack.us/img856/7542/97150702.jpg


just me

  • Boa OV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Te lezen bij de nos: mensen die in de trein zitten op het station mogen de trein niet verlaten.

Mensen in treinen mogen er niet uit en de grote hal van station Utrecht Centraal is ontruimd. Ooggetuigen melden dat mensen over het spoor renden. Bron: nos


kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
Te lezen bij de nos: mensen die in de trein zitten op het station mogen de trein niet verlaten.

Mensen in treinen mogen er niet uit en de grote hal van station Utrecht Centraal is ontruimd. Ooggetuigen melden dat mensen over het spoor renden. Bron: nos

Waarom wachten de volle treinen op utrecht centraal? ik zou zeggen wegrijden naar een andere station.
Volg me ook op twitter @112mani


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Waarom wachten de volle treinen op utrecht centraal? ik zou zeggen wegrijden naar een andere station.
Dat gaat niet zomaar, Utrecht is het centraal knooppunt van de spoorwegen. je kunt niet zomaar treinen rechts omkeert laten maken. Die gaan dan zeer zeker andere treinen tegenkomen. En je wil op dit soort momenten zo min mogelijk bewegingen van personen. ;)


kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
Maar als de "bom" boven de perrons ligt is er dan geen gevaar voor instorting?
Volg me ook op twitter @112mani


just me

  • Boa OV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Een gebied van 500 meter wordt volgens de standaard procedure ontruimd. Er wordt een bomverkenner opgeroepen.

Bron:  rtlnieuws .nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Maar als de "bom" boven de perrons ligt is er dan geen gevaar voor instorting?
Er zal eerst nader onderzoek gedaan moeten worden of er daadwerkelijk sprake is van een bom. Als dat echt zo is zal er uiteindelijk wel wat met die passagiers gaan gebeuren. Maar rust is nu even belangrijker.


scorpionadvies

  • beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Mensen zijn over de sporen gevlucht

Bron:nos

Als men de treinen niet uit kan.. hoe kan dat dan gemeld worden ?

Woordvoerder NS weet ook van niets.. :)


guest4965

  • Gast
Utrecht Centraal ontruimd om verdacht pakketje

Station Utrecht Centraal is zaterdagavond ontruimd, omdat er een verdacht pakketje is gevonden.

Dat meldde een woordvoerster van de Landelijke Eenheid van de politie. Er rijden geen treinen van en naar Utrecht.

Het pakketje zou zijn gevonden in de traverse van het station. Een gebied van 500 meter wordt volgens de standaard procedure ontruimd. Er wordt een bomverkenner opgeroepen om het verdachte object te onderzoeken.

Een woordvoerder van de NS laat aan NU.nl weten dat nog onduidelijk is wanneer de treinen weer van en naar Utrecht kunnen rijden. "Op dit moment is de prognose 22.30, maar ik zeg er eerlijk bij: dat is een standaardprognose. Het hangt ervan af hoe lang de politie bezig is'', aldus de woordvoerder.

http://www.nu.nl/binnenland/3371537/utrecht-centraal-ontruimd-verdacht-pakketje.html