Grote brand (woning) Mascagnistraat - Tilburg 14-03-2013

Auteur Topic: Grote brand (woning) Mascagnistraat - Tilburg 14-03-2013  (gelezen 6273 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #20 Gepost op: 16 maart 2013, 17:23:54
twee stralen lage druk, anderhalf duims aanvalsslang, heb je meer dan genoeg water en werkt ook nog makkelijk...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 16 maart 2013, 18:57:16
twee stralen lage druk, anderhalf duims aanvalsslang, heb je meer dan genoeg water en werkt ook nog makkelijk...
En dan ook nog die stralen in de nevel/sproeistand en je hebt een gigantische koeling. O0


Firefighter100

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #22 Gepost op: 16 maart 2013, 20:11:06
De enige manier om dat tegen te gaan is door de brand offensief aan te pakken in de brandende woningen en in de twee naastgelegen woningen ploegen te zetten om de uitbreiding te voorkomen. Kettingzaagje mee en haal het plafond er maar uit, dan heb je in ieder geval zicht op de mogelijk doorgeslagen brand....
Mooie voor de brandweerdoctrine ook :)

Een ander manier is d.m.v represieve ventilatie overdruk creeeren in beide woningen (naast het brand- adres) om zo branduitbreiding te voorkomen. Deze manier heb ik ook al een keer gezien bij een soort gelijke situatie.

Misschien is er wel geprobeerd een binnenaanval te doen, maar is deze afgeblazen (te heet etc.) Ik weet het niet.

Soms moet je gewoon de brand laten branden en je focussen om branduitbreiding tegen te gaan. (Zorg dat ie in de kubus blijft). Laat hem dan maar uitslaand worden, dan raak je tenminste je rookgassen kwijt en wat hitte. Lage druk (aanvalsslang met akronstraalpijp) klaar maken om een binnenaanval te doen. Mocht het helemaal niet mogelijk zijn om naar binnen te gaan, zorg dan dat je voldoende druk / waterlevering hebt voor je torenstraal en blus dan de brand.