Middelbrand (praktijk voor fysiotherapie) IJselstraat - Amsterdam 18-03-2013

Auteur Topic: Middelbrand (praktijk voor fysiotherapie) IJselstraat - Amsterdam 18-03-2013  (gelezen 5504 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

REvW

  • Manschap, Hoogwerkerbediener, Oefenleider, Voorlichter BVL
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Betreft gewoon een vraag hoe of wat. Ik vraag om verduidelijking van een situatie en dat de zin over een twijfelende bevelvoerder niet serieus bedoeld is leek mij vrij duidelijk. Als je geen duidelijkheid wilt geven over het begrip "mogelijk middelbrand" is dat prima, maar dat kun je ook op een andere manier duidelijk maken. Kun je nu weer gezellig doen boterbloempje?  :-*


REvW

  • Manschap, Hoogwerkerbediener, Oefenleider, Voorlichter BVL
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
En de opmerking over "je maakt middelbrand of doet het niet" zegt volgens mij iets over jouw ervaring met brand en meldkamerwerk.. Het is gewoon simpel, wij schatten in de het een middelbrand KAN zijn, en de eerste bevelvoerder ter plaatse bevestigt dat in de meeste gevallen..

Kijk, aan deze reactie heb ik iets! Wat betreft het middelbrand maken of niet, dat was wel erg zwart wit van mij. Persoonlijk zou ik graag dat extra materieel ter plaatse hebben voor het geval het nodig is, dan dat er kostbare minuten verloren gaan. Afbestellen kan altijd nog  :) Bedankt voor de verduidelijking, ik was niet op de hoogte van de functie van het "mogelijk middelbrand" maken en wie dat in zo'n geval beslist.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Moeilijk he, sorry zeggen. Moraal van het verhaal: wees duidelijk en neem niks aan, weet zeker en overtuig jezelf. Aannames zijn "dodelijk", helemaal bij een medium als de computer. Daar zie je namelijk geen gezichtsuitdrukking van de schrijver en is ook zijn of haar stem-intonatie niet hoorbaar. En hij (zij) die respect zaait zal het oogsten.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Wat een bult vijandigheid, als je mijn reacties verkeerd interpreteert kun je dat ook gewoon aangeven hoor  :) Als men dit prettig vindt werken, prima! Ik was deze term alleen nog nooit eerder in een melding tegengekomen en was erg benieuwd hoe een term, die in feite een vervanging voor een vraagteken betekend, als verduidelijking gezien kan worden. Heb voor al mijn collega's evenveel respect en het feit dat het hier om het oudste beroepskorps van Nederland gaat maakt in mijn ogen geen enkel verschil. Of wil je te beweren dat de collega's buiten Amsterdam minder kundig zijn?

Er wordt hier gedaan alsof dit iets typisch Amsterdams is, maar niets is minder waar. Hollands-Midden heeft dit jarenlang gebruikt, maar volgens mij sinds enige tijd niet meer (lijkt alsof Amsterdam het heeft overgenomen). Je moet het ook niet zien als een kwalificatie of een classificatie, maar gewoon een methode om (op basis van de meldingen) extra materieel op pad te krijgen, zonder daadwerkelijk op te hoeven schalen. Ik zie niet wat daar mis mee is, als men hetzelfde zou doen (extra materieel) zonder dat er "mogelijk middelbrand" in de melding staat, dan zou er nooit geen haan naar kraaien. Zie het maar als een "snelkoppeling" voor de meldkamer. Makkelijker (en dus sneller) dan handmatig extra voertuigen koppelen.
Waar hebben we het eigenlijk over 98uiye


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Brand naast fotostudio Erwin Olaf aan IJselstraat

Brand naast fotostudio Erwin Olaf aan IJselstraat
dichtbij·      
Gepubliceerd op 18 mrt 2013
Citaat
In een pand aan de IJselstraat in Amsterdam Zuid is maandagmiddag brand uitgebroken. De brand heeft gewoed bij een praktijk voor fysiotherapie naast de fotostudio van Erwin Olaf, zo meldt de brandweer. De studio van Olaf heeft lichte schade.
Samen sterk in de hulpverlening!