Acties volgen m.b.v. computer

Auteur Topic: Acties volgen m.b.v. computer  (gelezen 8383 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #20 Gepost op: 21 april 2005, 21:36:01
Citaat
De KNRM is autonoom, dus de schipper beslist.

Tja, dat is wel de praktijk, echter op papier staat dat de KNRM de opdrachten van de meldkamer Kustwacht volgt:
"De SAR-dienst beschikt voor de uitvoering van de in artike13 genoemde taak te allen tijde over:
a) een gecombineerd aëonautisch en maritiem reddingscoördinatiecentrum ([M]RCC);
b) vliegende reddingseenheden, bestaande uit een patrouillevliegtuig en een of meer helikopters van de
Koninklijke marine; en
c) reddingboten."
"De SAR-dienst kan 24 uur per dag gebruik maken van de diensten en van het beschikbare materieel van
de KNRM."

En als de KNRM die KNBRD set echt weg haalt dan ligt het voor de hand dat RB Ouddorp daar iets plaatst, hoeft niet veel te kosten zelfs met een oude set of porto kan je veel doen. Moet er iets nieuws komen dan lijkt me dat de gemeente Goeree betaalt, want dan heeft die gemeente de veilighied op haar strand en zee gebied voordelig verbeterd. Ten slotte zitten de kosten niet in een set maar in de personeelsuitgaven. En die worden gedragen door het rijk of de gemeente Rotterdam, dat weet ik eigenlijk niet, ben ik wel benieuwd naar...
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #21 Gepost op: 21 april 2005, 23:17:53
Mobilofoon zal er niet geplaatst worden want die machtiging kost een hoop centjes. Verder kan men ook gewoon de telefoon pakken en marifoon op de grotere boten van de KNBRD plaatsen.
Kustwachtpost Ouddorp wordt bemand door RWS, Westerschelde Scheepvaartdienst.
Overigens is er een haalbaarheidsonderzoek gestart om te kijken of een verkeerspost op de Stormvloedkering Oosterschelde andere posten in de regio kan vervangen.

Kees

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #22 Gepost op: 22 april 2005, 00:24:37
We krijgen waarschijnlijk binnenkort ook een volgsysteem in onze nieuwe boot, dit wordt gesponserd door een bedrijf wat het in onze boot wil uit proberen. We zijn dan te volgen via het internet. Zodra ik meer info heb post ik het.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 22 april 2005, 23:37:02
Kees,
Inderdaad kost de machtiging voor een vaste post veel geld, die voor een porto niet, circa 260 tegen 13 Euro.
En zelfs voor 260 Euro heeft de gemeente Goeree een koopje gezien de extra veiligheid die mogelijk wordt. Ben trouwens benieuwd hoe dit met C2000 gaat, is RWS al gelieerde, het KWC krijgt zover ik weet C2000 en het zou logisch zijn als jullie dat ook kregen.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 23 april 2005, 10:11:28
Kijk daar is tie , mijn eerste ontvangen DSC. De tanker ligt in de Petroliumhaven, zo'n 80 km bij mij vandaan:

De andere rubbisch is Atis op 16 en 00

Henk

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #25 Gepost op: 23 april 2005, 17:43:11
Niet alle meldingen via de DSC zijn echt. Sorry knopje ingedrukt tijdens het schoonmaken. En de relays zijn soms ook te veel.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 23 april 2005, 18:37:08
Niet alle meldingen via de DSC zijn echt. Sorry knopje ingedrukt tijdens het schoonmaken. En de relays zijn soms ook te veel.

Niet alle meldingen zijn vals zou ik willen zeggen, soms, héél soms is er een echte bij...

Henk

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 24 april 2005, 22:50:57
Kees,
Inderdaad kost de machtiging voor een vaste post veel geld, die voor een porto niet, circa 260 tegen 13 Euro.
En zelfs voor 260 Euro heeft de gemeente Goeree een koopje gezien de extra veiligheid die mogelijk wordt. Ben trouwens benieuwd hoe dit met C2000 gaat, is RWS al gelieerde, het KWC krijgt zover ik weet C2000 en het zou logisch zijn als jullie dat ook kregen.

Door een mobilofoon creeer je geen extra veiligheid, berichtgeving kan naar de vaste post of auto ook met de telefoon en naar de boten met marifoon, dit heeft ook onze voorkeur eigenlijk. We zitten heel hoog en ontvangen daarom ook op die mob. de halve wereld namelijk.
verder hebben wij niets te maken met C2000, onze taak ligt op het water en daar dient iedere serieuze partner te beschikken over een maritieme VHF. En voor de toevallige lezer op dit forum, taken van het KWC zijn van geheel andere orde als die van een verkeerspost.

Kees

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 24 april 2005, 23:59:41
Voor de mensen die eens willen zien hoe het staat met de vaart in het Deltagebied, kun je hier http://people.zeelandnet.nl/pe1rnl/shipplotter.jpg, een blik werpen wat voorlopig elke 5 minuten wordt ververst. (De aangegeven tijd is UTC!)

Kees

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 25 april 2005, 00:12:02
Kees,

Citaat
We zitten heel hoog en ontvangen daarom ook op die mob. de halve wereld namelijk.
Ja, en wij jullie natuurlijk ook, ik zeg vaak tegen onze strandwachten, weet wat je zegt over die mobilofoon want er wordt meegeluisterd, overigens staat het vermogen bij ons standaard op 1 watt. Ben benieuwd of je veel van ons hebt gehoord en of je daar al een beetje dol van bent geworden..... :D