Graag bij het onderwerp blijven: het evenement.
Mogelijk is het U ontgaan maar ik had het ook over dit evenement. Ik vind het onderhand dieptriest worden. Over het algemeen ga je trakteren als je iets te vieren hebt, zelfs de grootste schooier besluit om maar niets te vieren in plaats van gasten uit te nodigen om ze grof geld te vragen.
Ik heb er vrede mee als een vereniging of bedrijf iets leuks gaat organiseren en geld vraagt. Het is niet van toepassing op de mobiele medische teams, immers is alles al lang betaald door de burgers van Nederland. Hier op het hulpverleningsforum kan je ontdekken hoe brandweerkorpsen, defensie of politiekorpsen iets vieren; ze doen dat door leuke evenementen te organiseren of de deuren te openen waarbij iedereen (gratis) welkom is.
Voorts staat er op de website dat er accreditatie is aangevraagd bij o.a. de NVvH. Het is nuttiger om te vermelden of er sprake is toekenning van accreditatiepunten. Als de organisatie weet dat er geen sprake is van toekenning is het misschien zuiverder om het te verwijderen. Men kan dan bijvoorbeeld naar Zwolle gaan waar op dezelfde dag 4 punten bij elkaar zijn te sprokkelen op een ander congres (grootschalige inzet/zirop).
Er is schijnbaar ook accreditatie aangevraagd bij de NVALT (longartsen) echter zie ik nergens dat er een aanvraag is gedaan bij de NVT. Het congres is in ieder geval nog niet opgenomen in de congresagenda van NVT. Het congres gaat immers ook over thoracotomiën en er is een workshop 'Thoraxdrain, thoracostomie en diagnostiek'. In mijn ogen bij uitstek onderwerpen die interessant zijn voor thoraxchirurgen, toevallig de beroepsgroep die bij je er echt bij moet hebben om de sfeer rondom dit feestje extra luister bij te zettten.