04-10-2013 MMT congres "Samen Sterk" Duiven (GE)

Auteur Topic: 04-10-2013 MMT congres "Samen Sterk" Duiven (GE)  (gelezen 8032 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Gepost op: 20 maart 2013, 14:48:57
Vrijdag 4 oktober 2013 HOTEL VAN DER VALK DUIVEN 09:00 - 17:00

Samen Sterk

Het Mobiel Medisch Team Rotterdam heeft inmiddels haar 15-jarig jubileum gevierd en het Mobiel Medisch Team Nijmegen bestaat 12,5 jaar. Gezien deze heuglijke feiten hebben beide organisaties hun krachten gebundeld om een gezamenlijk congres te organiseren.

Op vrijdag 4 oktober 2013 wordt het MMT-congres met als thema “Samen sterk” gehouden. De nadruk ligt op samenwerking, ketenzorg, kwaliteit van zorg en eendracht op straat en is bedoeld voor iedereen die betrokken is bij de prehospitale zorg en initiële opvang in het ziekenhuis van de vitaal bedreigde patiënt.

De dag is gevuld met boeiende lezingen, tijd voor discussie en interessante workshops afgewisseld met voldoende pauzes om uw netwerk te versterken. Het congres zal plaatsvinden in Hotel Van der Valk te Duiven/Arnhem, centraal gelegen aan de A12. De deelnemersfee is € 195,00

Programma & Locatie

Hotel Van der Valk, Impuls 2 te Duiven. Voor kamerreserveringen kunt u de website van het hotel bezoeken via deze link. De route vindt u onder deze link.

Tijd van 8.00 uur tot 18.00 uur.

08.00 – 09.00- Inschrijving en ontvangst

09.00 – 12.00- Opening
- “Samen sterk” volgens het CRM-principe
- Thoracotomiën: een verhaal in beeld en geluid
- Pauze en mogelijkheid standbezoek
- Loveparade: de medische zorg en pyscho-sociale opvang
- NODO-procedure

12.00 – 13.00- Uitgebreid lunchbuffet en mogelijkheid standbezoek

13.00 – 16.25- 2x Workshop(1)
- Pauze met mogelijkheid standbezoek
- 1x Workshop(1)

16.30 – 17.00- Plenaire afsluiting

17.00 – 18.00- Anti-file borrel

(1) U heeft per workshop een keuze uit 12 mogelijkheden. De keuze maakt u op het inschrijfformulier:
  • In- en uitladen helikopter
  • Echografie
  • Hoe bepaalt men de landingsplaats? Met name in de nacht.
  • Meerwaarde MMT
  • Pers en ethiek
  • Vitaal bedreigde kind
  • Pre-hospitale pijnbestrijding bij kinderen
  • Verbloedingen op straat
  • Airwaymanagement op straat: nu en in de toekomst
  • Thoraxdrain, thoracostomie en diagnostiek
  • POET/MOET
  • Convulsies: wel/niet planken[/size]
Om aan te melden (met of zonder uitnodiging), klik HIER

Mir

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2013, 11:30:14
Lezend door dit forum zie ik nogal wat vragen, feiten en onwaarheden over de Mobiel Medisch Teams (MMTs) in Nederland. Twee heli-MMTs (Rotterdam en Nijmegen) organiseren samen een congres. Dit is bedoeld voor iedereen in de prehospitale hulpverlening en hospitale opvang van de acute patient. Zeer interessant voor velen hier! 4 oktober a.s., locatie is Van der Valk te Duiven. Inschrijven via de website mmtcongres.nl

oma

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2013, 11:54:53
Als het voor iedereen is moeten ze geen 195 euro vragen om te babbelen over thoracotomie, het laatste maakt al duidelijk dat het niet voor iedereen is.

Mir

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2013, 12:05:29
Er zijn diverse workshops te volgen, deelname is inclusief in de deelnemersfee.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2013, 12:10:15
Er zijn diverse workshops te volgen, deelname is inclusief in de deelnemersfee.

Ik ken je achtergrond niet, ben je betrokken bij de organisatie van het MMT-congres?

Mir

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2013, 12:31:25
Ik weet dat bijv. Voor de thoracotomie workshop een gerenomeerd arts van HEMS London komt, dus zeker de moeite waard.

Mir

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2013, 12:35:55
Ik ken je achtergrond niet, ben je betrokken bij de organisatie van het MMT-congres?
beste 024, wanneer u interesse hebt in het congres kunt u denk ik het beste contat opnemen met de congresorganisatie.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2013, 12:44:00
beste 024, wanneer u interesse hebt in het congres kunt u denk ik het beste contat opnemen met de congresorganisatie.

Of de congresorganisatie neemt maar contact met mij op als ze iets willen leren over thoracotomie, thoraxdrains, thoracostomie en vitaal bedreigde kinderen.

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2013, 15:05:58

Lezend door dit forum zie ik nogal wat vragen, feiten en onwaarheden over de Mobiel Medisch Teams (MMTs) in Nederland.

Twee heli-MMTs (Rotterdam en Nijmegen) organiseren samen een congres. Dit is bedoeld voor iedereen in de prehospitale hulpverlening en hospitale opvang van de acute patient. Zeer interessant voor velen hier! 4 oktober a.s., locatie is Van der Valk te Duiven. Inschrijven via de website mmtcongres.nl

Kun je eens toelichten wat je bedoeld met onwaarheden.

Expert.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2013, 16:02:42
Lezend door dit forum zie ik nogal wat vragen, feiten en onwaarheden over de Mobiel Medisch Teams (MMTs) in Nederland. Twee heli-MMTs (Rotterdam en Nijmegen) organiseren samen een congres. Dit is bedoeld voor iedereen in de prehospitale hulpverlening en hospitale opvang van de acute patient. Zeer interessant voor velen hier! 4 oktober a.s., locatie is Van der Valk te Duiven. Inschrijven via de website mmtcongres.nl

De laatste jaren worden vragen adequaat beantwoord en onwaarheden rechtgezet.
Ik ben ook wel benieuwd naar een verdere onderbouwing deze stellingen en vanuit welke hoedanigheid ze gedaan zijn.

Neemt niet weg dat het wel een interessant congres lijkt te worden.