Scootersrijders versus automobilisten

Auteur Topic: Scootersrijders versus automobilisten  (gelezen 10543 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 18 april 2005, 13:50:00
Afgelopen aflevering van weg misbruikers hielden ze een scooter aan die 75 reed met 2 personen erop.

Toen ze aan de kant gezet waren verklaarde de bestuurder dat hij met 1 persoon 90 reed (meer dan 2x de wettelijk toegestane snelheid).

Nu wordt elke autobestuurder die harder dan 50 km/u boven de snelheidslimiet zijn rijbewijs afgenomen (terwijl die misschien op een totaal lege snelweg rijd...).

Ik snap nu niet dat een scooter die duidelijk boven het maximale moter vermogen zit wordt weg gezonden met de mededeling dat de bestuurder maar eens naar de garage moet gaan om wat aan de snelheid te doen terwijl zonder nuancering een rijbewijs wordt ingevorderd......
Wie heeft nu meer kans op (zwaar) letsel.....

Ik heb dit al vaker gezien in dit programma dat dit gebeurde. Ik vraag me af waar de opvoeding van bestuurders begint.... ??? Gelooft een agent nu echt dat ze naar een garage gaan om zo'n scooter af te voeren?? of kost het in beslag nemen te veel tijd.... ;)

Wie weet wat de richtlijnen voor dit soort gevallen zijn...
 ???




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 18 april 2005, 16:32:20
als hij op de rollenbank moet is die em wel kwijt e
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 18 april 2005, 16:50:38
sorry dat ik het moet zeggen maar dit is weer typisch de politie, neem zo'n ding gewoon mee naar het bureau en zet hem op die rollerbank.

Waar ik me ook altijd aan zit te ergeren bij die programma's is dat als een bestuurder 5 a 6 overtredingen maakt hij alleen bekeurt wordt voor de dingen die het overige verkeer onnodig in gevaar brengen. Wat is dit voor onzin, zij constateren een bepaald aantal overtredingen die ook nog eens op video vastliggen, geef dan ook gewoon voor alles een bekeuring.

Als ze toevallig 50 km overschijding meten gaan ze er ook geen kilometer afhalen, geef dan ook gewoon voor alles wat je constateert een bekeuring, is wel zo eerlijk denk ik !!!!!!

Gr. Ricardo
 

Als ze toevallig 50 km overschijding meten gaan ze er ook geen kilometer afhalen, geef dan ook gewoon voor alles wat je constateert een bekeuring, is wel zo eerlijk denk ik !!!!!!

Gr. ri
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 18 april 2005, 16:54:17
sorry dat ik het moet zeggen maar dit is weer typisch de politie, neem zo'n ding gewoon mee naar het bureau en zet hem op die rollerbank.

Waar ik me ook altijd aan zit te ergeren bij die programma's is dat als een bestuurder 5 a 6 overtredingen maakt hij alleen bekeurt wordt voor de dingen die het overige verkeer onnodig in gevaar brengen. Wat is dit voor onzin, zij constateren een bepaald aantal overtredingen die ook nog eens op video vastliggen, geef dan ook gewoon voor alles een bekeuring.

Als ze toevallig 50 km overschijding meten gaan ze er ook geen kilometer afhalen, geef dan ook gewoon voor alles wat je constateert een bekeuring, is wel zo eerlijk denk ik !!!!!!

Gr. Ricardo
 

Als ze toevallig 50 km overschijding meten gaan ze er ook geen kilometer afhalen, geef dan ook gewoon voor alles wat je constateert een bekeuring, is wel zo eerlijk denk ik !!!!!!

Gr. ri
.
Het probleem bij de 5/6 overtredingen is dat het dan een "tikverbaal" moet worden, volgens de wet mulder kun je maximaal 3 bekeuringen per staandehouding schrijven.....

Het waarom van de scooter? geen idee, ik rij altijd met een bus, en ik doe in principe niks met scooters omdat die zich liever doodrijden dan een bekeuring te krijgen ::) ;) Alleen als ik er zonder risico's bij kan komen...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #4 Gepost op: 18 april 2005, 19:06:40
Het probleem bij de 5/6 overtredingen is dat het dan een "tikverbaal" moet worden, volgens de wet mulder kun je maximaal 3 bekeuringen per staandehouding schrijven.....

En dan hebben wij nog de richtlijn van het OM groningen erbij van óf strafrechttraject, óf wet Muldertraject inslaan maar geen combinatie van beide. Dus wel bijv. óf voor gordel bekeuren, óf voor meer dan 30 km/ te snel, maar niet voor én de gordel én meer an 30 km te snel bekeuren ....

Voor bromfietsen is het beleid hier alsvolgt; pas bij 3e keer meer dan 2,0 kW vermogen volgt inbeslagname.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #5 Gepost op: 18 april 2005, 19:09:31
En dan hebben wij nog de richtlijn van het OM groningen erbij van óf strafrechttraject, óf wet Muldertraject inslaan maar geen combinatie van beide. Dus wel bijv. óf voor gordel bekeuren, óf voor meer dan 30 km/ te snel, maar niet voor én de gordel én meer an 30 km te snel bekeuren ....

Voor bromfietsen is het beleid hier alsvolgt; pas bij 3e keer meer dan 2,0 kW vermogen volgt inbeslagname.
Die was ik nog vergeten inderdaad....1 traject....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 18 april 2005, 20:23:41
En dan hebben wij nog de richtlijn van het OM groningen erbij van óf strafrechttraject, óf wet Muldertraject inslaan maar geen combinatie van beide. Dus wel bijv. óf voor gordel bekeuren, óf voor meer dan 30 km/ te snel, maar niet voor én de gordel én meer an 30 km te snel bekeuren ....

Voor bromfietsen is het beleid hier alsvolgt; pas bij 3e keer meer dan 2,0 kW vermogen volgt inbeslagname.

ja bij 2,0KW met een 49.9 cc maar als der een 70cc of meer onder hangt ben je em wel in een keer kwijt en krijg je em na een maand weer terug en moet je een fikse boete betalen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #7 Gepost op: 18 april 2005, 21:38:49
ja bij 2,0KW met een 49.9 cc maar als der een 70cc of meer onder hangt ben je em wel in een keer kwijt en krijg je em na een maand weer terug en moet je een fikse boete betalen

Zo werkt het hier dus niet, want dan moet je elke BF die de rollentestbank uitloopt uit het verkeer moeten nemen voor nader technisch onderzoek om vast te stellen wat er mee is gebeurd. Daar gaat het OM hier niet in mee, naast de praktische en logistieke problemen die dit met zich mee brengt, en schrijft derhalve voor; bij meer dan 2,0 kW vermogen PV hiervoor uitschrijven, mutatie in BPS, via info raadplegen of het een recidivist betreft en bij de derde keer inbeslagname van de bromfiets.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 18 april 2005, 22:28:52
Zo werkt het hier dus niet, want dan moet je elke BF die de rollentestbank uitloopt uit het verkeer moeten nemen voor nader technisch onderzoek om vast te stellen wat er mee is gebeurd. Daar gaat het OM hier niet in mee, naast de praktische en logistieke problemen die dit met zich mee brengt, en schrijft derhalve voor; bij meer dan 2,0 kW vermogen PV hiervoor uitschrijven, mutatie in BPS, via info raadplegen of het een recidivist betreft en bij de derde keer inbeslagname van de bromfiets.

Dus is mijn conclusie dat het gemakkelijker is om iemand standaard zijn rijbewijs in te nemen,ongeacht de situatie, dan iets goed doen aan het terug dringen van het aantal gewonden bij scooters/bromfietser.

Misschien vergelijk ik appels met peren (ik zit in het brandweervak  :)) maar het lijkt onrechtvaardig!


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #9 Gepost op: 18 april 2005, 23:23:19
Er zit nog wel een zeer groot risico aan 50 km/h te hard rijden, vind je het gek dat de bestuurder dan zijn rijbewijs kwijtraakt? Overigens meestal niet al te lang.

De bekeuringen voor scooters met mankementen zijn niet gering. Verder is de pakkans in de stad zeer hoog, waardoor het rijden met opgevoerde scooter gewoon onbetaalbaar voor de jeugd wordt. Drie keer gepakt is scooter op de schroothoop, en dat weten ze maar al te goed. Bovendien lijkt de aanpak succes te hebben.
Wout