Er zit nog wel een zeer groot risico aan 50 km/h te hard rijden, vind je het gek dat de bestuurder dan zijn rijbewijs kwijtraakt? Overigens meestal niet al te lang.
De bekeuringen voor scooters met mankementen zijn niet gering. Verder is de pakkans in de stad zeer hoog, waardoor het rijden met opgevoerde scooter gewoon onbetaalbaar voor de jeugd wordt. Drie keer gepakt is scooter op de schroothoop, en dat weten ze maar al te goed. Bovendien lijkt de aanpak succes te hebben.
Ik ben helemaal met je eens dat meer dan 50 km te hard niet normaal is.... je moet daarvoor dan ook een straf/bekeuring krijgen. Maar ik vind wel dat je de omstandigheden en de plaats in die beslissing moet mee wegen...
De meeste auto's worden volgens mij met meer dan 50 km/u op de snelweg gepakt. 50 km te hard op een 120 km/u weg (snelweg) levert een procentuele snelheidsovertreding op van 41%.
Op een provinciale weg is dat 62 % te snel.
Als nu een gastje op een brommer zegt dat hij 90 km/u kan halen is dat 125% sneller dan hij wettelijk mag rijden.... Waarschijnlijk is dan zijn vermogen procentueel nog hoger want hoe sneller je gaat hoe meer weerstand je krijgt!!
Als je met je auto te snel rijd ben je
standaard je rijbewijs kwijt (en in het slechtste geval je baan) en scooters krijgen minimaal 3 kansen omdat het administratief en logistiek moeilijk is...
En dan vind ik het onrechtvaardig worden...
(maar ja, wie zegt dat de wereld rechtvaardig in elkaar zit...
)