Politievoertuigen uit de oude doos (oldtimers)

Auteur Topic: Politievoertuigen uit de oude doos (oldtimers)  (gelezen 38333 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

C337

• Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 28 februari 2013, 00:31:59
Jammer dat er in de huidige aanbesteding nauwelijks ruimte is voor iets vergelijkbaars. Zeker in de jacht op brommertjes of in de oude steden zéér goed te gebruiken door het gewicht en dergelijke. Deze motoren wegen zo rond de 120 kg. Een ''kale'' (dus niet politie uitgeruste) F650GS 200kg.
En ten slotte, een ander belangrijk punt: Gezag...heel veel gezag.

Oei, het motorforum? In dit (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1132829) fragment van Wegmisbruikers horen we André van der Toorn zeggen "Het motorforum is een internetplatform voor motorfreaks en dát geeft al aan wat voor vlees we in de kuip hebben." Lekker stigmatiserend, insinuerend en tegelijk nikszeggend... dus voor iedereen op dit HV-forum: je bent een hulpverleningsfreak. En dát geeft al aan wat voor vlees we in de kuip hebben... :P
Tsja, niets meer dan een verhoogde concentratie van liefhebbers als ik hun forum een beetje bekijk. Schandalig dat een (motor)agent daar lid is...het lijkt wel alsof dienders daadwerkelijk mensen zijn en hobby's kunnen hebben  98uiye Oeps het is kwart over sarcasme...

Ik zal heel eerlijk zijn Enrique, de TransAlp XL600 komt me niet bekend voor  e050 XT350 weer wel...

DeWalt

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #71 Gepost op: 1 maart 2013, 01:03:36
Waren dat toevallig Honda's TransAlp XL600? Die had het wijkteam Ommoord/Zevenkamp in Rotterdam in elk geval (2 stuks), ook zwart, met striping, en zonder OGS. En met goudkleurige spaken en velgen  ;)

V.w.b. de 'wijkmotoren' van Ommoord/Zevenkamp:
De zwarte motoren met striping, goudkleurige spaken en velgen maar zónder OGS waren geen Honda's TransAlp maar Honda's Dominator.
Deze zijn later vervangen door BMW's F650, wit van kleur, welke wel waren voorzien van OGS en met de kenmerkende hedendaagse striping.
Op hun beurt zijn deze rond 2004/2005 weer vervangen door Honda's TransAlp XL650V

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #72 Gepost op: 1 maart 2013, 14:03:03
Deze zijn later vervangen door BMW's F650, wit van kleur, welke wel waren voorzien van OGS en met de kenmerkende hedendaagse striping.

Daar heb ik dan wel weer een foto van geloof ik. Foto is uit 2003, niet door mij gemaakt overigens, tijdens de Wednesdaynight Skate.

BMW F650
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 2 maart 2013, 00:57:34
Als we toch bezig zijn; het zoeklicht voor de lichtbalk  ;)
Eureka! Foto van de dakset en daar zie je dat zoeklicht, dus .... twee verschillende voertuigen.

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 6 april 2013, 11:00:48
Per 21-01-2013 is de laatste Volvo (5601) takelwagen van de Regio Amsterdam uit dienst genomen.

De Regio Amsterdam heeft nu nog 1 Volvo oprijwagen met kraan in gebruik.

In Memoriam

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 19 augustus 2016, 14:34:23
Deze maar eens een schop geven: Heeft er nog iemand ergens een foto van de subaru 1800 wagon 4x4 zoals die bij het voormalige Korps Rijkspolitie dienst heeft gedaan? Was al in het "witte tijdperk", dus voorzien van gekantelde chevrons en een aerodynic lichtbalk zoals die op de volvo 340 stond. Er staan foto's van een civiele uitvoering op Google images, maar krijg die niet geüpload....

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 19 augustus 2016, 15:41:42
André,
foto's van Wikipedia zijn gemakkelijk te kopiëren en vervolgens hier te plaatsen. Meeste foto's zijn ook rechtenvrij. mits de auteur wordt genoemd.
Links:
https://de.wikipedia.org/wiki/Subaru_L-Serie

https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Leone

https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Subaru_Leone?uselang=de

Staat er niets op http://www.rijkspolitie.org/

Groet,
Paul

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 19 augustus 2016, 15:54:17
Tot op heden niet, Paul, daar had ik al gekeken...en de Wikipedia gaat niet ver genoeg terug in de geschiedenis van het merk...

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 19 augustus 2016, 20:57:20
Deze maar eens een schop geven: Heeft er nog iemand ergens een foto van de subaru 1800 wagon 4x4 zoals die bij het voormalige Korps Rijkspolitie dienst heeft gedaan? Was al in het "witte tijdperk", dus voorzien van gekantelde chevrons en een aerodynic lichtbalk zoals die op de volvo 340 stond. Er staan foto's van een civiele uitvoering op Google images, maar krijg die niet geüpload....
Op politievoertuigen.nl staan een aantal opvallende Subarus. Wel onder gemeentepolitie.