Welke p 2000 pieper

Auteur Topic: Welke p 2000 pieper  (gelezen 13983 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 8 juli 2005, 10:43:57
Ik kan jullie een Bravo800 of zijn broertje ProOne (die bijna helemaal hetzelfde is) aanraden, prima pagers! Er kunnen geen krassen op het scherm komen in tegenstelling tot veel andere pagers! Ook al moet je er een programmer bij kopen, het is heel makkelijk. Je krijgt een scherm en daar vul je gewoon de capcodes in! Als je de code op maildrop instelt kan je er ook nog een eigen tekst bij doen, dus bijvoorbeeld: ''OVD Amsterdam Zuid.'' Het is een mooi kleur licht wat het scherm geeft. Bij de Jupiter is het echt felblauw, bij de Bravo800 is het meer lichtgroen/lichtblauw. Je kan veel instellen bijvoorbeeld je contrast, extra grote letters, reminder dus als je een melding vergeten bent dan gaat hij om de minuut je reminden. Je kan een wekker instellen, en een prive tijd dus dat hij wel de meldingen ontvang maar geen tril of geluid geeft. Je hebt keuze uit 10 Melodietjes en een functie alleen trillen, of eerst 8 seconden trillen en daarna nog piepen! Ook kun je hem helemaal stil zetten zoals geen trillen en geen melodie. Ook kun je meldingen in een notebook opslaan. Je pager gaat na een tijdje op een screensaver als je dat hebt ingesteld. Ik krijg dan bijvoorbeeld www.Ambu-nhn.nl op mijn scherm als een soort screensaver.
Ik ben er heel tevreden mee en het is geen fout als iemand voor de Bravo800 of ProOne (ProOne is bijna helemaal hetzelfde) gaat.


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #31 Gepost op: 8 juli 2005, 11:10:29
Ik zelf ben voor de jupiter pro! Daar kan je met de hand codes programmeren, maar als je een programmer hebt kun je er ook nog heel veel meer mee. Je kan dan bijvoorbeeld, wat ik heel handig vind, per capcode een ander geluidje instellen en ik heb gehoord, maar weet het niet zeker, dat je er ook zelf geluidjes in kan zetten die je zelf gecomponeerd hebt! En nu geeft hij gewoon weer welke code er is gealarmeerd en als je dat ingesteld hebt ook de tekst erbij (bijvoorbeeld: Harderwijk blusgroep 3) zelfs als hij in een groepsoproep zit, voor zover ik weet is dat de enige pager na de X-stream die dat kan. En dat licht is echt niet te vel ofzo, het is prima! Het lijkt mischien zo omdat jij dat lichtere gewend bent, maar ik heb nog nooit in het donker moeite gehad met lezen door de kleur of scherpte van het lampje ofzo. Het is niet dat ik nu zeg dat je geen bravo moet kopen, maar ikzelf vind de jupiter pro gewoon beter, maar dat is gewoon mijn eigen mening en dat zal je zelf ook moeten beslissen als je een pager koopt en je moet zelf goed kijken wat nou de voordelen en nadelen zijn voor jou en dan moet je gewoon zelf kiezen welke je wilt en niet zomaar afgaan op verhalen die mensen zelf vertellen, omdat als zij daar heel blij mee zijn dat het nog wel eens iets beter over kan komen dan dat het eigenlijk is. Vergelijk gewoon de pagers met elkaar en kijk welke het best aan je eisen voldoet en dan moet je die gewoon lekker kopen als jij dat wilt! En de ProOne+ is trouwens gewoon de bravo 802 (update van de gewone bravo, die was 800) alleen heeft hij gewoon een iets andere naam.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 8 juli 2005, 11:23:17
ProOne is een andere naam maar dezelfde pieper als de Bravo800, niet als de Bravo802, daar hoor ik slechte reacties over van www.brandweerpiepers.nl.


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #33 Gepost op: 8 juli 2005, 11:28:46
Citaat van: Het Scannerforum
Met de pager ProOne+ (Bravo 802) van de Pagershop.

Groeten,
Rudolf.
dat heb ik gehoord van iemand die hem heeft op het scannerforum (http://www.scannerforum.nl/forum/viewtopic.php?t=4924&postdays=0&postorder=asc&highlight=proone&&start=190)


Bart S

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 8 juli 2005, 13:38:50
ProOne is een andere naam maar dezelfde pieper als de Bravo800, niet als de Bravo802, daar hoor ik slechte reacties over van www.brandweerpiepers.nl.

Laat jij je dan maar eens goed voorlichten.... de ProOne+ is gewoon een Bravo802, een goed werkende pager. In tegenstelling tot de pager die op www.brandweerpiepers.nl te koop is. Deze kan namelijk niet omgaan met groepsoproepen, en 90% (als het niet meer is) van de oproepen in Nederland zijn juist groepsoproepen.

Iedereen die er meer over wil weten raad ik aan op eens naar www.scannerforum.nl te gaan en daar de zoekfunctie te gebruiken.

Groetjes,

Bart


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 8 juli 2005, 14:51:20
Nou, zo heb ik het toch echt doorgekregen, maar goed  :-\ Op het scannerforum is het wel erg onoverzichtelijk!


Bart S

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 8 juli 2005, 16:56:26
Nou, zo heb ik het toch echt doorgekregen, maar goed  :-\ Op het scannerforum is het wel erg onoverzichtelijk!
Klopt, op het scannerforum staat inmiddels zoveel info dat je af en toe door de pagers het bos niet meer ziet ;)
Maar gebruik de zoekfunctie eens en zoek dan eens op Bravo802, ProOne+ of ccp-6000. Dan moet je toch al wel een eind komen denk ik.

Over die ProOne+: het is echt een Bravo802 (ik heb hem nu in mijn handen). Zo op het eerste gezicht allemaal goed geregeld. Nederlandse handleiding op PDF formaat en Nederlandse programmeer software. Kijk maar eens bij www.pagershop.nl. Ook komt er een nieuwe Jupiter aan met mogelijkheden die voor de hobbyist denk ik heel interessant zijn. Zie hiervoor www.p2000shop.nl.

Groetjes,

Bart


scanman

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 8 juli 2005, 19:33:10
Tsja en iedereen maar pager kopen,omdat en het zo erg vind dat je niks meer hoort op de scanner.

Maar zo'n pager gaat heel erg snel vervelen ,want aktie "hoor"je niet meer.
Ik geef het 2jaar en dan ligt 80 % van de  pagers onder een dikke laag stof in de kast, en staan te koop op marktplaats met honderden met de hoop hm toch nog te kunnen verkopen.

word niet meer als vroeger zo gezellig met de scanner....helaas. :(


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 9 juli 2005, 11:11:37
Tsja en iedereen maar pager kopen,omdat en het zo erg vind dat je niks meer hoort op de scanner.

Maar zo'n pager gaat heel erg snel vervelen ,want aktie "hoor"je niet meer.
Ik geef het 2jaar en dan ligt 80 % van de  pagers onder een dikke laag stof in de kast, en staan te koop op marktplaats met honderden met de hoop hm toch nog te kunnen verkopen.

word niet meer als vroeger zo gezellig met de scanner....helaas. :(

Daar ben ik het totaal niet mee eens!!! Het heeft juist veel meer voordelen (in ieder geval voor mij).
1. Me moeder loopt niet meer te zeuren dat die scanner zachter moest.
2. Als ik ff beneden ben en er is een melding geweest, kan je hem teruglezen.
3. Je bent onderweg naar een melding, en je weet niet meer waar precies de melding was, kan je het weer teruglezen.
4. Nu kan ik ook zien wat er 's nachts is gebeurt.
5. In luidere omgevingen kan je hem op trillen zetten, en met de scanner als je het in een luide omgeving niet verstond had je pech, nu kan je het mooi teruglezen.

Ik zeg niet dat de scanner niet goed is. Maar de piepers hebben meer voordelen.


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #39 Gepost op: 9 juli 2005, 13:47:59
scanner is gewoon leuker om te luisteren, maar de pager heeft gewoon meer voordelen